Umiejętność kreowania pozytywnego wizerunku i autoprezentacja to wiedza, która pozwoli Ci osiągnąć cele zawodowe, wzmocnić pozycję oraz zbudować karierę. Jak świadomie budować wizerunek w biznesie?
Czym jest budowanie wizerunku w biznesie?
Umiejętność budowania pozytywnego wizerunku odgrywa niezwykle istotną rolę w biznesie. Choć nie szata zdobi człowieka, to jednak wygląd ma bardzo duże znaczenie w relacjach biznesowych. Zarówno strój, fryzura, jak i makijaż świadczą o naszej osobie, o naszym podejściu do pracy oraz osobowości. W końcu jesteśmy przedstawicielami danego produktu bądź usługi, a w efekcie ich odzwierciedleniem.
Ponadto warto dodać, że podczas pierwszego spotkania, druga osoba wyrabia sobie o nas zdanie, na temat tego, w jaki sposób się prezentujemy i to w zaledwie cztery sekundy.
Na wizerunek biznesowy składa się z:
- odpowiednio dobrany strój, zgodny z dress code firmy, a także wykonywanym zawodem,
- zadbana twarz,
- zadbane dłonie,
- u kobiet delikatny makijaż,
- wyprostowana postawa
- schludna i zadbana fryzura.
Dress code w biznesie a kreowanie wizerunku
Podstawą budowania pozytywnego wizerunku w biznesie jest znajomość dress code i stosowanie się do zasad ubioru. Dress code definiuje się jako zbiór zasad, dotyczących ubioru. Zasady ubioru różnią się w zależności od rodzaju pracy, zajmowanego stanowiska oraz firmy. Mogą być o mniej albo bardziej restrykcyjne. Pamiętaj, że nawet jeśli dress code jest luźniejszy, to wciąż wymaga schludnej i eleganckiej kreacji.
Odpowiedni ubiór buduje profesjonalny wizerunek pracowników, a co za tym idzie – całej firmy. Profesjonalny i dopracowany wygląd sprawia, że klienci oraz partnerzy biznesowi traktują Cię poważnie. To, jak się prezentujesz, świadczy nie tylko o Tobie, ale przede wszystkim o produkcie lub usłudze. Odpowiedni wizerunek w biznesie pozwala nawiązać kontakty, a także stanowi szansę na zdobycie lepszych zarobków. Kompletując strój biznesowy, należy wziąć pod uwagę:
- zawód, jaki wykonujesz,
- stanowisko, jakie zajmujesz,
- okoliczności spotkania,
- porę dnia.
Nie bez znaczenia jest również dobór kolorów i ich symbolika. Kolorem biznesu jest kolor niebieski. Z kolei czerwień symbolizuje siłę. Unikaj elementów garderoby w żółtym odcieniu w biznesowych stylizacjach, ponieważ kolor ten oznacza nieszczerość
Budowanie wizerunku w biznesie – szkolenie
Kreowanie pozytywnego wizerunku zajmuje wiele czasu, pracy i wymaga zaangażowania. Jeżeli pragniesz w szybki sposób poznać tajniki kreowania własnej person, zapoznaj się z korzyściami, jakie oferuje profesjonalne szkolenie z budowania wizerunku, prowadzone w Szkole Damskiego i Męskiego Stylu. Zdobyta wiedza oferuje narzędzia oraz techniki, które wykorzystasz do stworzenia własnego wizerunku. Dzięki szkoleniu:
- dowiesz się, w jaki sposób stworzyć swój wizerunek z określonym celem,
- poznasz techniki z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- nauczysz się sztuki konwersacji oraz sztuki prezentacji, z
- dobędziesz umiejętność budowana autorytetu oraz pewności siebie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.