Jest ugoda w sprawie Google Buzz; 8,5 mln dolarów na edukację w zakresie prywatności w sieci

Opublikowano: 3 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Google poinformowała o ugodzie zawartej z grupą użytkowników Google Buzz. W ramach porozumienia korporacja przekaże 8,5 mln dolarów organizacjom zajmującym się edukowaniem w zakresie prywatności w sieci.

Google nieczęsto wysyła maile swoim użytkownikom. W tym jednak przypadku uznano, że zaszła taka konieczność. Firma poinformowała o porozumieniu, jakie udało jej się wypracować z grupą użytkowników serwisu mikroblogowego Google Buzz, którzy zarzucali jej niewłaściwą politykę ochrony prywatności: domyślne ustawienie ważkich danych jako publicznie dostępnych. Pomyłkę szybko naprawiono.

Jest ugoda w sprawie Google Buzz; 8,5 mln dolarów na edukację w zakresie prywatności w sieci 1W ramach porozumienia firma z Mountain View stworzy specjalny fundusz o budżecie 8,5 mln dolarów, który wspierać będzie organizacje edukujące internautów w zakresie prywatności ich danych. Jednocześnie firma bardzo wyraźnie podkreśliła, że właściwie jest to wyraz jej dobrej woli, a obecni użytkownicy Google Buzz nie mogą starać się o jakąkolwiek rekompensatę.

Nie wiadomo ilu użytkowników posiada obecnie serwis mikroblogowy – Google niechętnie dzieli się takimi danymi. Od chwili uruchomienia w lutym br. nie udało się jednak serwisowi zdobyć na tyle dużej popularności, by mógł zagrozić pozycji największego rywala – Twittera.

Więcej na temat sprawy przeczytać można na specjalnie stworzonej stronie internetowej: BuzzClassAction.com.

Dawid ZarazińskiJest ugoda w sprawie Google Buzz; 8,5 mln dolarów na edukację w zakresie prywatności w sieci

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.