Kiedy dwa lata temu Łukasz Zych i Marcin Chwalik zakładali Ceneo.pl, ludzie z ich najbliższego otoczenia gratulowali pomysłu, ale i jednocześnie przyglądali mu się z dużą dozą rezerwy. W Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej serwisy porównujące ceny od lat miały pewną pozycję na rynku, ale w Polsce samo hasło porównywarka cen tylko nielicznym wydawało się znane.
Dzisiaj sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej, porównywarki stały się stałym elementem elektronicznych zakupów. Kupujący wiedzą, że są to serwisy, które zestawiają nie tylko oferty cenowe, ale i przede wszystkim zbierające opinie użytkowników na temat produktów, prezentujące specyfikację techniczną towarów i wspierające decyzje zakupowe.
Na początku prezentowane były tylko cztery kategorie produktów: fotografia, sprzęt AGD, komputery oraz sprzęt RTV, a serwis odwiedzało kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie. Z czasem liczba odwiedzających zaczęła się zwiększać, a sklepy coraz chętniej zamieszczały swoją ofertę na Ceneo, widząc w tym szansę na promocję marki.
Dziś Ceneo to 17 kategorii produktów, serwis współpracuje z niemal 400 sklepami handlującymi w przestrzeni wirtualnej, na stronach serwisu prezentowanych jest około 300 tysięcy unikalnych produktów, co daje w sumie niemal 1,5 miliona porównywanych ofert sklepów. W styczniu b.r. Ceneo odwiedziło prawie 1,5 mln użytkowników, którzy wygenerowali niemal 20 mln odsłon.
– Bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym, aby nasza firma osiągnęła taką pozycję jaką ma w chwili obecnej – mówi Łukasz Zych, Prezes Ceneo – Z dużym szacunkiem odnosimy się do dokonań naszej konkurencji i zdajemy sobie sprawę z faktu, że jest ona jednym z czynników napędzających szybki rozwój serwisu. Czując oddech na plecach każdego dnia pracujemy nad tym, by nasza oferta była dla użytkownika lepsza i bardziej przydatna.- dodaje.
Początek 2007 roku przyniósł duże zmiany. Ceneo stało się częścią grupy kapitałowej QXL Holding potentata na europejskim rynku e-commerce od lat działającego z powodzeniem w Norwegii, Danii, Szwajcarii, Czechach, na Węgrzech i na Ukrainie. QXL Holding jest włascicielem QXL Poland sp. z o.o, w którego skład wchodzą między innymi: Allegro.pl, otoMoto.pl (ogłoszeniowy serwis motoryzacyjny), Platnosci.pl, PayU.pl, otoDom.pl (ogłoszeniowy serwis nieruchomości), Payback.pl.
O Ceneo.pl pialiśmy szerzej w artykule: Ceneo.pl w QXL Holding, a co na to konkurencja?
www.e-biznes.pl/inf/2007/19508.php
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.