Kiedy dwa lata temu Łukasz Zych i Marcin Chwalik zakładali Ceneo.pl, ludzie z ich najbliższego otoczenia gratulowali pomysłu, ale i jednocześnie przyglądali mu się z dużą dozą rezerwy. W Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej serwisy porównujące ceny od lat miały pewną pozycję na rynku, ale w Polsce samo hasło porównywarka cen tylko nielicznym wydawało się znane.
Dzisiaj sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej, porównywarki stały się stałym elementem elektronicznych zakupów. Kupujący wiedzą, że są to serwisy, które zestawiają nie tylko oferty cenowe, ale i przede wszystkim zbierające opinie użytkowników na temat produktów, prezentujące specyfikację techniczną towarów i wspierające decyzje zakupowe.
Na początku prezentowane były tylko cztery kategorie produktów: fotografia, sprzęt AGD, komputery oraz sprzęt RTV, a serwis odwiedzało kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie. Z czasem liczba odwiedzających zaczęła się zwiększać, a sklepy coraz chętniej zamieszczały swoją ofertę na Ceneo, widząc w tym szansę na promocję marki.
Dziś Ceneo to 17 kategorii produktów, serwis współpracuje z niemal 400 sklepami handlującymi w przestrzeni wirtualnej, na stronach serwisu prezentowanych jest około 300 tysięcy unikalnych produktów, co daje w sumie niemal 1,5 miliona porównywanych ofert sklepów. W styczniu b.r. Ceneo odwiedziło prawie 1,5 mln użytkowników, którzy wygenerowali niemal 20 mln odsłon.
– Bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym, aby nasza firma osiągnęła taką pozycję jaką ma w chwili obecnej – mówi Łukasz Zych, Prezes Ceneo – Z dużym szacunkiem odnosimy się do dokonań naszej konkurencji i zdajemy sobie sprawę z faktu, że jest ona jednym z czynników napędzających szybki rozwój serwisu. Czując oddech na plecach każdego dnia pracujemy nad tym, by nasza oferta była dla użytkownika lepsza i bardziej przydatna.- dodaje.
Początek 2007 roku przyniósł duże zmiany. Ceneo stało się częścią grupy kapitałowej QXL Holding potentata na europejskim rynku e-commerce od lat działającego z powodzeniem w Norwegii, Danii, Szwajcarii, Czechach, na Węgrzech i na Ukrainie. QXL Holding jest włascicielem QXL Poland sp. z o.o, w którego skład wchodzą między innymi: Allegro.pl, otoMoto.pl (ogłoszeniowy serwis motoryzacyjny), Platnosci.pl, PayU.pl, otoDom.pl (ogłoszeniowy serwis nieruchomości), Payback.pl.
O Ceneo.pl pialiśmy szerzej w artykule: Ceneo.pl w QXL Holding, a co na to konkurencja?
www.e-biznes.pl/inf/2007/19508.php
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.