Kamizelka, która „Lubi Cię!”

Opublikowano: 10 października 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Z pewnością lubimy, kiedy ktoś kliknie „Lubię to!” pod naszym postem czy zdjęciem Facebooku. A gdyby nasze ubranie oznajmiało nam fakt zdobywania facebookowych fanów poprzez delikatny uścisk?

Uczniowie z MIT Media Lab uznali, że powiadamianie o kliknięciu „Lubię to!” za pomocą ubrania może być ciekawym eksperymentem. Jedna z uczennic, Melissa Chow zaprojektowała i wykonała kamizelkę, która spełnia to zadanie.

Kamizelka, która „Lubi Cię!” 1

Kamizelka jest przykładem eksperymentu pod kierownictwem prof. Hiroshi Ishii, który miał na celu wprowadzanie w życie nietypowych urządzeń interaktywnych opartych na dotyku. Zastanawiano się przy tym, jakie pomysły mogą wejść do codziennego życia, a które będą odrzucone jako „zbyt nowatorskie”. Melissa Chow określiła to w następujący sposób:

Byliśmy zainteresowani w przekraczaniu istniejących granic, zarówno technologicznie jak i pod względem akceptacji społecznej.

Kluczowym zagadnieniem stawianym poprzez projekt było sprawdzenie, w którym momencie materialne media stają się niewygodnie dla użytkowników? Jak wyjaśnia Mellisa Chow większość z nas może poprzez kamizelkę poczuć miły dotyk związany z „lubieniem” na Facebooku, jednak wciąż pozostaje pytanie: w jakim stopniu chcemy aby wirtualny świat wkroczył do naszego codziennego, fizycznego życia?

źródło: fastcodesign.com

Robert ZarychtaKamizelka, która „Lubi Cię!”

Podziel się!

O autorze

robert