Z pewnością lubimy, kiedy ktoś kliknie „Lubię to!” pod naszym postem czy zdjęciem Facebooku. A gdyby nasze ubranie oznajmiało nam fakt zdobywania facebookowych fanów poprzez delikatny uścisk?
Uczniowie z MIT Media Lab uznali, że powiadamianie o kliknięciu „Lubię to!” za pomocą ubrania może być ciekawym eksperymentem. Jedna z uczennic, Melissa Chow zaprojektowała i wykonała kamizelkę, która spełnia to zadanie.
Kamizelka jest przykładem eksperymentu pod kierownictwem prof. Hiroshi Ishii, który miał na celu wprowadzanie w życie nietypowych urządzeń interaktywnych opartych na dotyku. Zastanawiano się przy tym, jakie pomysły mogą wejść do codziennego życia, a które będą odrzucone jako „zbyt nowatorskie”. Melissa Chow określiła to w następujący sposób:
Byliśmy zainteresowani w przekraczaniu istniejących granic, zarówno technologicznie jak i pod względem akceptacji społecznej.
Kluczowym zagadnieniem stawianym poprzez projekt było sprawdzenie, w którym momencie materialne media stają się niewygodnie dla użytkowników? Jak wyjaśnia Mellisa Chow większość z nas może poprzez kamizelkę poczuć miły dotyk związany z „lubieniem” na Facebooku, jednak wciąż pozostaje pytanie: w jakim stopniu chcemy aby wirtualny świat wkroczył do naszego codziennego, fizycznego życia?
źródło: fastcodesign.com
Wpisy promowane
- W jaki sposób dział HR może zyskać dzięki wdrożeniu platformy WorkflowSpecjaliści w działach HR często muszą się liczyć z wykonywaniem czasochłonnej i żmudnej pracy. Głównym celem posiadania działu HR w ...
- Bezpłatne ogłoszenia na rynku niemieckim – gdzie znaleźć dobre źródło informacji?Rynek niemiecki wciąż pozostaje dla Polaków niezwykle atrakcyjny. Tamtejsza gospodarka nie tylko dobrze sobie radzi nawet w trudnych czasach, ale ...
Wydarzenia
X edycja konkursu e-Commerce Polska awards
22.06.2022
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.