W lutym portal Ceneo.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników ankietę mającą na celu zbadanie preferencji zakupowych polskich internautek. Respondentki zostały zapytane także o wymarzony prezent, którego jeszcze nie otrzymały od swojego partnera – w związku ze zbliżającym się Dniem Kobiet lista padających odpowiedzi może być cenna wskazówką dla panów.
Na podstawie badania zarysował się profil kobiety zaopatrującej się w wirtualnych sklepach. Największą grupę kupujących w Internetowych sklepach stanowią kobiety między 21 a 40 rokiem życia, mężatki z wykształceniem wyższym mieszkające w dużych miastach.
Wykształcenie:
źródło: Raport – kobieta w e-sklepie.
Osoby, które przechadzają się po galeriach handlowych, oglądają produkty, ale ich nie kupują uprawiają tzw. „window shopping”. Co ciekawe, także w sklepach Internetowych kobiety często przeglądają produkty, nie kupując ich. Codziennie w sieci zakupy robi tylko 1% pań, a aż 21% zadeklarowało, że każdego dnia odwiedza sklepy Internetowe. – czytamy w raporcie.
Jak łatwo się domyślić, kobieta w sieci najczęściej rozgląda się za produktami związanymi z modą: ubraniami, butami czy dodatkami.
źródło: Raport – kobieta w e-sklepie.
Jeżeli kobieta kupuje sprzęt RTV/AGD to zwykle po konsultacji ze swoim partnerem. Zdecydowane „nie” mówi natomiast kupowaniu przez Internet żywności.
Większość kobiet zaznacza, że podczas decyzji o zakupie najważniejsza jest dla nich atrakcyjna cena, którą sklepy internetowe często przebijają te tradycyjne, oraz dokładny opis sprzedawanego artykułu.
Z danych serwisu Cokupić.pl wynika, że kobiety po dokonaniu zakupów, chętniej niż mężczyźni komentują je w sieci, dzieląc się informacjami związanymi z zakupionymi produktami.
A o czym marzy internautka? Najlepiej kupić jej biżuterię, idealny będzie złoty pierścionek z brylantem. Na miejscu będzie też odzież, buty i torebki – najlepiej od znanych projektantów. Samochód to też nie jest zły pomysł! Wśród wymarzonych prezentów są też; wycieczki, bielizna i perfumy. Aby pocieszyć panów należy dodać, że część z ankietowanych pań (choć powiedzmy to szczerze -niewielka) wskazała na dobry film na dvd, płytę ulubionego zespołu lub ciekawą książkę.
źródło: Raport – kobieta w e-sklepie.
Raport [pdf] można pobrać pod: tym adresem.
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!