Kolejne zamknięcia w Google – koniec Print Ads

Opublikowano: 23 stycznia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Jeżeli amerykańscy wydawcy prasy drukowanej mieli nadzieję, że Google okaże się ich zbawcą – muszą poszukać innego mesjasza. Korporacja, po ubiegłotygodniowych informacjach o zamknięciu kilku ważnych projektów, zapowiedziała kolejne zmiany; tym razem chodzi o anulowanie projektu Print Ads, który miała umożliwiać publikację reklam w prasie drukowanej za pośrednictwem AdWords.

Problem nie wynika z braku zainteresowania wydawców. Jak twierdzi Google ponad 800 amerykańskich gazet zgłosiło się do programu. Problemem był brak zainteresowania reklamodawców. Jak możemy przeczytać na blogu Korporacji:

Mieliśmy nadzieję, że Print Ads wytworzą nowe źródło zysków dla gazet i przyniosą czytelnikom odpowiedniejsze reklamy. Produkt jednak nie wywołał zainteresowania jakiego się spodziewaliśmy.

Projekt Print Ads zadebiutował w 2006 roku. Jego zamknięcie nie oznacza jednak końca zainteresowania prasą – Google bowiem przyznaje:

Specjalny zespół ludzi poświęci się przyglądaniu się temu, jak możemy pomóc wydawcom prasy.

Decyzja została podjęta, jak mi się zdaje, w wyniku splotu kilku ważnych czynników. Z jednej strony dość trudna sytuacja gospodarczo-finansowa zmusza Google do szukania oszczędności (pisaliśmy o tym między innymi w tym miejscu). Z drugiej zaś strony skomplikowana sytuacja na rynku wydawców nie zachęca reklamodawców do inwestowania. Jeśli Korporacja rzeczywiście chce powalczyć na tym rynku musi wymyślić inny na to sposób.

Projekt ma zakończyć swój żywot 28 lutego. Wcześniej zamówione reklamy będą umieszczane przez Google do 31 marca.

admagazine.plKolejne zamknięcia w Google – koniec Print Ads

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl