W minionym tygodniu status Google AdWords Professional zyskała Małgorzata Kucharska, specjalista ds. promocji w poznańskiej spółce Sunrise System.
Certyfikat poświadcza znajomość zasad zarządzania kampaniami linków sponsorowanych dla wielu klientów oraz umiejętności wdrażania zaawansowanych czynności optymalizacyjnych.
System Google Adwords jako program reklamowy jest źródłem dochodu dla korporacji oraz jedyną płatną możliwością wpłynięcia na to, jakie wyniki wyszukiwarka Google zwraca po wpisaniu zapytania przez internautę. Traktowane jako komplementarne wobec pozycjonowania, linki sponsorowane mają tę zaletę, że są widoczne w bardzo krótkim czasie od momentu zainicjowania kampanii. Na efekty nie trzeba czekać. A przy tym koszty są relatywnie niskie – w większości przypadków reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia, czyli wejścia internautów na stronę z ofertą. W porównaniu z kosztownymi kampaniami w innych mediach, stawki za kliknięcie od kilkadziesiąt groszy (do kilku złotych) są rzeczywiście niewygórowane.
Pojedynczą kampanią może teoretycznie zarządzać każdy. Praktyka wskazuje natomiast, że linki sponsorowane Google AdWords są na tyle specyficzną formą reklamową, że w jej prowadzenie warto zaangażować wyspecjalizowaną osobę. Certyfikat Google AdWords Professional jest obiektywnym kryterium oceny wiedzy i skuteczności menedżera. Aby zyskać status certyfikowanego specjalisty Adwords, konieczne jest zdanie egzaminu, ale najważniejsze jest potwierdzone doświadczenie w prowadzeniu kampanii i zarządzaniu określonymi budżetami reklamowymi.
Od osoby posiadającej taki status reklamodawca może wymagać szerokich kompetencji: zaplanowania kampanii, doboru i wyceny słów kluczowych, stworzenia odpowiedniej liczby grup reklam, doradztwa w zakresie dziennego budżetu, bieżącej optymalizacji jakości linków i kosztów reklamy, a także sporządzania raportów ze skuteczności kampanii i jej poszczególnych komponentów.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!