Kolporter SA – największy prywatny dystrybutor prasy w Polsce – wchodzi na rynek internetowy. Sklep internetowy ze bogatym asortymentem, rozbudowana sieć dystrybucji oraz ambitne plany finansowe – to tylko niektóre z obietnic złożonych na dzisiejszej konferencji prasowej.
Rynek internetowy to perspektywiczny obszar biznesu dla firm dysponujących unikalnym zapleczem logistycznym, kapitałowym i o dużej dynamice rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie sklepu internetowego kolporter.pl. Naszym zdaniem klienci w branży e-commerce będą stawiać na rzetelnych, sprawdzonych partnerów – mówi Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera SA.
Obecnie w ofercie sklepu kolporter.pl znajduje się ponad 85 tysięcy książek, blisko 68 tysięcy płyt, 6 tysięcy filmów i około 2 tysięcy gier. Ma on być sukcesywnie rozbudowywany. Sklep wygenerował w minionym roku przychody na poziomie 2 milionów złotych. W tym roku ma to być 10 milionów, a w 2010 roku – aż 25 milionów złotych. Pytani przez dziennikarzy przedstawiciele Kolportera, czy nie są to zbyt ambitne plany bronili swoich wyliczeń.
Istotną częścią sklepu jest jego wersja mobilna (mobi.kolporter.pl). Umożliwia ona kupowanie książek, muzyki, czy gier bez konieczności uruchamiania komputera.
Klient umieszcza produkty w koszyku i płaci za nie gotówką przy odbiorze. Transakcje są automatycznie zapisywane na koncie klienta w naszym sklepie. Pełna integracja systemu umożliwia np. rozpoczęcie zakupów przy użyciu komórki, a zakończenie ich przy użyciu komputera i na odwrót – zachwala mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. strategii i rozwoju e-biznesu Kolporter SA.
Największym atutem spółki jest jednak sieć dystrybucyjna. Powstaną specjalne punkty odbioru kupionych wirtualnie produktów. Pierwsze punkty odbioru będą dostępne w Warszawie. Do końca roku 2009 w całej Polsce będzie ich 200, docelowo – kilkaset lub nawet tysiąc.
Kolporter chce również rozwijać współpracę z innymi podmiotami internetowymi. Na tym polega usługa Extended Sites, czyli darmowe uruchomienie i obsługa sklepu internetowego znajdującego się na stronie konkretnego portalu czy serwisu. Właściciele stron uzyskują w ten sposób dodatkową funkcjonalność swojego projektu. W chwili obecnej działa 25 takich sklepów, między innymi w ramach współpracy z wydawnictwem G+J (na przykład sklep.gala.pl, czy sklep.focus.pl).
Plany kolporter.pl na 2009 r. to przede wszystkim wprowadzenie sprzedaży e-prasy, poszerzenie asortymentu, kolejne Extended Sites. Budżet na inwestycje będzie dostosowany do potrzeb i wynosi on obecnie około 20 milionów zł.
Kolporter wie z kim będzie musiał się zmierzyć. Konkurencja w postaci Merlin.pl, czy Empik.com, nie należy do najłatwiejszych. Czy propozycje spółki pozwolą z nimi powalczyć?
Nasza konkurencja wyprzedza nas wyraźnie. Na pewno chcemy ich gonić, ale przychody na poziomie 25 mln w ciągu 2 lat nie pozwolą nam ich przegonić. Naszą przewagą jest jednak potencjał całej grupy kapitałowej, w skład której wchodzi między innymi Kolporter Express (firma kurierska – przyp. DZ) – powiedział prezes Fibakiewicz.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.