Kolporter powalczy z Merlinem i Empikiem

Opublikowano: 17 lutego 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Kolporter SA – największy prywatny dystrybutor prasy w Polsce – wchodzi na rynek internetowy. Sklep internetowy ze bogatym asortymentem, rozbudowana sieć dystrybucji oraz ambitne plany finansowe – to tylko niektóre z obietnic złożonych na dzisiejszej konferencji prasowej.

Rynek internetowy to perspektywiczny obszar biznesu dla firm dysponujących unikalnym zapleczem logistycznym, kapitałowym i o dużej dynamice rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie sklepu internetowego kolporter.pl. Naszym zdaniem klienci w branży e-commerce będą stawiać na rzetelnych, sprawdzonych partnerów – mówi Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera SA.

Obecnie w ofercie sklepu kolporter.pl znajduje się ponad 85 tysięcy książek, blisko 68 tysięcy płyt, 6 tysięcy filmów i około 2 tysięcy gier. Ma on być sukcesywnie rozbudowywany. Sklep wygenerował w minionym roku przychody na poziomie 2 milionów złotych. W tym roku ma to być 10 milionów, a w 2010 roku – aż 25 milionów złotych. Pytani przez dziennikarzy przedstawiciele Kolportera, czy nie są to zbyt ambitne plany bronili swoich wyliczeń.

kolporter_wizualizacja-mobi1Istotną częścią sklepu jest jego wersja mobilna (mobi.kolporter.pl). Umożliwia ona kupowanie książek, muzyki, czy gier bez konieczności uruchamiania komputera.

Klient umieszcza produkty w koszyku i płaci za nie gotówką przy odbiorze. Transakcje są automatycznie zapisywane na koncie klienta w naszym sklepie. Pełna integracja systemu umożliwia np. rozpoczęcie zakupów przy użyciu komórki, a zakończenie ich przy użyciu komputera i na odwrót – zachwala mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. strategii i rozwoju e-biznesu Kolporter SA.

Największym atutem spółki jest jednak sieć dystrybucyjna. Powstaną specjalne punkty odbioru kupionych wirtualnie produktów. Pierwsze punkty odbioru będą dostępne w Warszawie. Do końca roku 2009 w całej Polsce będzie ich 200, docelowo – kilkaset lub nawet tysiąc.

Kolporter chce również rozwijać współpracę z innymi podmiotami internetowymi. Na tym polega usługa Extended Sites, czyli darmowe uruchomienie i obsługa sklepu internetowego znajdującego się na stronie konkretnego portalu czy serwisu. Właściciele stron uzyskują w ten sposób dodatkową funkcjonalność swojego projektu. W chwili obecnej działa 25 takich sklepów, między innymi w ramach współpracy z wydawnictwem G+J (na przykład sklep.gala.pl, czy sklep.focus.pl).

Plany kolporter.pl na 2009 r. to przede wszystkim wprowadzenie sprzedaży e-prasy, poszerzenie asortymentu, kolejne Extended Sites. Budżet na inwestycje będzie dostosowany do potrzeb i wynosi on obecnie około 20 milionów zł.

Kolporter wie z kim będzie musiał się zmierzyć. Konkurencja w postaci Merlin.pl, czy Empik.com, nie należy do najłatwiejszych. Czy propozycje spółki pozwolą z nimi powalczyć?

Nasza konkurencja wyprzedza nas wyraźnie. Na pewno chcemy ich gonić, ale przychody na poziomie 25 mln w ciągu 2 lat nie pozwolą nam ich przegonić. Naszą przewagą jest jednak potencjał całej grupy kapitałowej, w skład której wchodzi między innymi Kolporter Express (firma kurierska – przyp. DZ) – powiedział prezes Fibakiewicz.

Dawid ZarazińskiKolporter powalczy z Merlinem i Empikiem

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.