Koniec darmowego Google Apps

Opublikowano: 7 grudnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Google nie będzie już oferować bezpłatnego dostępu do pakietu Apps. Jest jednak dobra wiadomość dla obecnych użytkowników.

Koniec darmowego Google Apps 1Tłumacząc swoją decyzję, Google przekonuje, że chce skupić się na jakości usług świadczonych dla biznesowych, płacących klientów. Firma zachęca użytkowników szukających darmowych rozwiązań do korzystania z poczty Gmail, dysku Dirve i innych konsumenckich produktów.

Dobra wiadomość jest taka, że osoby, które już korzystają z darmowego pakietu będą mogły robić to nadal – bezpłatnie. Wprowadzane zasady obowiązują więc tylko nowych użytkowników, którzy będą mogli od teraz skorzystać jedynie z opcji płatnej (50 dolarów rocznie za użytkownika).

Google Apps oferuje 24-godzinne wsparcie przez cały tydzień, 25GB skrzynkę oraz gwarancję 99,9-proc. dostępności rozwiązania. Zawiera w sobie takie usługi jak poczta elektroniczna, kalendarz, dzielenie dokumentów, przestrzeń na pliki.

Jak donosi Wall Street Journal, zyski Google z tytułu płatnych subskrybcji pakietu Apps przyniosły firmie około miliard dolarów w ubiegłym roku. Z rozwiązania korzysta obecnie ponad 5 mln firm i ok. 40 mln użytkowników – większość z nich z oferty bezpłatnej.

Dawid ZarazińskiKoniec darmowego Google Apps

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.