Facebook – najpopularniejszy serwis społecznościowy w Wielkiej Brytanii oraz druga, po Google, najczęściej odwiedzana strona internetowa jest jednocześnie najczęściej wyszukiwaną marką przez brytyjskich internautów. Czy świadczy to o odchodzącym do lamusa URL?
Jak pisze Robin Goad z Hitwise, przez 12 tygodni zakończonych 3 stycznia 2009 roku – jedno na czterdzieści dwa wyszukiwania w Zjednoczonym Królestwie zawierało słowo „facebook”. Serwis miał o 52 proc. więcej zapytań, niż drugi w zestawieniu, serwis YouTube. Trzecia i czwarta najczęściej wyszukiwana fraza również odnosi się do marki (eBay i Bebo).
Dziesięć najczęściej wyszukiwanych marek w Wielkiej Brytanii (udział w rynku wszystkich wyszukiwań):
- Facebook (2,39 proc.)
- YouTube (1,57 proc.)
- eBay (1,25 proc.)
- Bebo (0,96 proc.)
- BBC (0,86 proc.)
- Amazon (0,47 proc.)
- Argos (0,44 proc.)
- Sky (0,27 proc.)
- Tesco (0,26 proc.)
- Yahoo! (0,26 proc.)
Nie jest odkrywczym stwierdzenie, że Google i inne wyszukiwarki stanowią „wrota” internautów dające dostęp do niezliczonej ilości adresów (URL). Nie chodzi tu jedynie o wyszukiwanie danej marki w wyszukiwarce, ale wpisywanie całego, poprawnego adresu w boksie wyszukiwania np. nasza-klasa.pl, admagazine.pl, facebook.com itd. Nawet użytkownicy przeglądarki Chrome, która w pasek adresu ma „wbudowaną” wyszukiwarkę – wciąż najpierw odwiedzają google.pl (.com, co.uk itd.).
O czym to świadczy? O potędze marki przede wszystkim. I to nie tylko Google, które stało się najpotężniejszym graczem nie tylko internetowych, ale także kulturowych zachowań współczesnych konsumentów. To jednocześnie wskazówka dla marketerów – brand jest wszystkim, wyszukiwarki rządzą…
Ale może to być jednocześnie pretekst do postawienia pytania: czy za 10 lat internauci zapomną jak wyglądają URL i paski adresu w przeglądarkach? Jak myślicie? Czy nasze dzieci będą jeszcze zastanawiały się z jakim rozszerzeniem wpisać adres swojej ulubionej strony (.pl, com.pl a może .org?)?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.