Wrzesień był kolejnym miesiącem, w którym rosła liczba ofert pracy publikowanych w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl. W sierpniu (w stosunku do lipca) ich liczba wzrosła o około 7 proc., a połowa września przyniosła kolejny wzrost, tym razem o 6 proc. – z 18 tys. do ponad 19 tys. ofert.
„Usługi finansowe, produkcja, sprzedaż i budownictwo to branże w których pracodawcy wykazywali w ostatnich miesiącach najwięcej optymizmu i zatrudniali nowych pracowników oraz inwestowali w kapitał ludzki” – mówi Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. „Zaobserwować można także ciekawą korelację pomiędzy sierpniowymi badaniami koniunktury w przemyśle, budownictwie, usługach i handlu, które opublikował GUS, a liczbą i rodzajem nowych ofert pracy ogłoszonych przez pracodawców w naszej giełdzie” – dodaje Szilf-Nitka.
Poprawa koniunktury w budownictwie, którą w sierpniu sygnalizował GUS, przyniosła wzrost ofert pracy o 7 proc. we wrześniu w stosunku do sierpnia. W sierpniu pracodawcy w handlu i usługach bardziej pozytywnie oceniali swoje perspektywy niż w lipcu, czego odzwierciedleniem był wzrost o 6 proc. liczby opublikowanych ofert pracy. Szczególnie dynamicznie rośnie liczba ofert w branży bankowej, ubezpieczeniowej i usługach finansowych. W połowie września takie firmy jak AVIVA, Grupa ING, Amplico Life SA i wiele innych opublikowały ponad 2600 ofert, czyli o 9 proc. więcej niż w lipcu bieżącego roku. W stosunku do lipca we wszystkich branżach wzrosła też o 15 proc. liczba ofert zatrudnienia na pełny etat.
„Obecnie, w internetowej giełdzie pracy inforPraca.pl publikuje oferty ponad 21 tysięcy pracodawców. Rosnąca liczba ofert pracy na pełny etat nie tylko sygnalizuje poprawę nastrojów, ale po raz kolejny potwierdza, że internetowe giełdy pracy stały się dziś podstawowym sposobem poszukiwania pracowników” – uważa Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
Wśród ponad 19 tysięcy ofert opublikowanych we wrześniu w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl najwięcej opublikowali pracodawcy z województw: mazowieckiego (4280), śląskiego (3144), dolnośląskiego (1978), małopolskiego (1650), wielkopolskie (1442) i łódzkiego (1200). Najmniej ofert pochodzi z takich regionów jak: podlaskie, opolskie, lubuskie i świętokrzyskie.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...