Często podczas procesu wyboru aplikacji CRM pojawia się kwestia integracji nowego programu CRM z obecnie używanym oprogramowaniem klasy ERP lub z programem handlowym. Potrzeba ta wynika najczęściej z faktu, iż pracownicy coraz częściej działają mobilnie, a zastosowana technologia w systemach handlowych nie zawsze pozwala na łatwy dostęp do danych spoza firmy.
Integracja systemów informatycznych zazwyczaj kojarzy się z drogimi rozwiązaniami oraz długim procesem wdrożenia i prowadzenia ustaleń. Jednak nie zawsze tak musi być. ITCube oprócz dedykowanych integracji, posiada gotowy moduł ITCube INTEGRATOR, który dostępny jest dla klientów najpopularniejszych programów handlowych/ERP – tj.: Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Sage Symfonia ERP, Sage Symfonia, Subiekt GT, WF-MAG, Enova 386, StreamSoft Prestiż.
Zakres i sposób integracji programu CRM z systemem ERP może być rozumiany w bardzo różny sposób, dlatego warto przedstawić jak to wygląda w przypadku systemu ITCube CRM. Przede wszystkim integracja opiera się na automatycznej synchronizacji baz danych kontrahentów oraz produktów. Dzięki temu po stronie systemu CRM zawsze mamy najświeższe dane. Dodatkowo w systemie CRM mamy liczne raporty analizujące dane zapisane w oprogramowaniu ERP. Przykładowo pracownik może w łatwy sposób sprawdzić stan zadłużenia klienta, zobaczyć jakie faktury zostały wystawione w programie handlowym czy też zweryfikować dostępność produktu na magazynie. Integracja umożliwia także wysłanie wygranej oferty do programu ERP jako zamówienia. Powyższa funkcjonalność przynosi klientom wymierne korzyści:
Szybsze wdrożenie
Dzięki synchronizacji baz danych nie ma potrzeby ręcznego importu danych podczas wdrożenia systemu CRM. Wszystkie dane kontrahentów oraz produktów automatycznie znajdą się w aplikacji CRM. To znacznie skraca proces wdrożenia, a użytkownik nie ma przeświadczenia, iż zaczyna pracować na “pustej” bazie danych. Co więcej od razu ma wgląd w dane finansowe, więc szybko może docenić ułatwienia w pracy wynikające z wdrożenia oprogramowania CRM.
Pełne dane o Kliencie
Jedną z największych zalet integracji CRM i ERP jest to, że użytkownik otrzymuje pełny obraz współpracy z klientem. Zaczynając od danych teleadresowych, wymiany korespondencji mailowej, zaplanowanych zadań, ofert poprzez dane finansowe pobierane z systemu ERP. Programy te razem zapewniają pełny wgląd w potrzeby klientów, ich nawyki zakupowe, udostępniają historię zamówień oraz płatności czy też prezentują preferencje Klienta. Wiedza ta nie tylko daje pełny obraz współpracy z klientami, ale może również pomagać w budowaniu trwałych relacji z klientami i określeniu, gdzie istnieje potencjał zwiększenia przychodów firmy.
Lepszy dostęp do kluczowych informacji
W pełni zintegrowane rozwiązanie CRM i ERP daje pracownikom możliwość dostępu do ważnych informacji w czasie rzeczywistym (on-line). Bez niego użytkownicy są mniej wydajni, ponieważ tracą czas na wyszukiwanie danych w rożnych programach lub angażują w ten proces innych pracowników. Dzięki integracji z systemem handlowym użytkownicy systemu CRM mają na bieżąco dostęp do takich informacji jak: stany magazynowe, dane finansowe klienta, historię zamówień, stan rozliczeń czy aktualne ceny.
Usprawnienie procesów biznesowych
Bez zintegrowanego rozwiązania wiele procesów biznesowych odbywa się ręcznie co jest bardzo czasochłonne i może skutkować powstaniem wielu błędów. Kluczową korzyścią płynącą z połączenia oprogramowania ERP i CRM jest zwiększenie efektywności pracowników poprzez usprawnienie procesów i automatyzację czynności. Przykładowo wygrane oferty wprowadzane z programie CRM mogą być automatycznie przeniesione do systemu ERP. Dodatkowo, zintegrowane rozwiązanie pozwala na wyeliminowanie wpisywania tych samych danych w kilku programach równocześnie.
Zachęcamy także do obejrzenia filmu poświęconego integracji:
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!