Książki, obok płyt i filmów, królują wśród produktów kupowanych w polskiej sieci, a e-sklepy, które je oferują należą do najlepiej rozpoznawanych przez internautów – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.
Książki, płyty i filmy to od kilku lat najlepiej sprzedające się w sieci produkty. Z danych prezentowanych w raporcie wynika, że ponad połowa ankietowanych Polaków (51 proc.) przynajmniej raz kupiła w e-sklepie jedną z wyżej wymienionych rzeczy. Co więcej, odsetek internautów nabywających książki, płyty czy filmy tą drogą nadal rośnie (wzrost o dwa punkty procentowe w porównaniu z 2011 rokiem). Produkty te cieszą się popularnością nie tylko wśród kupujących w e-sklepach, ale także klientów aukcji internetowych. Na nabywanie książek, płyt czy filmów tą drogą wskazuje także 44 proc. badanych.
Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta Gemiusa w obszarze e-handlu, szeroki wybór księgarni online oraz wysoka dostępność w sieci różnorodnych, często dość egzotycznych tytułów sprawia, że popularność tych produktów w internecie cały czas rośnie.
Jesteśmy z natury wygodni, więc wybierając między wizytą w księgarni czy punkcie muzycznym i brakiem pewności co do dostępności danej pozycji, coraz częściej wolimy odwiedzić sklep online i bez wychodzenia z domu, w kilka minut kupić wypatrzony tytuł – powiedział Gordon.
Jak pokazują badania, to również te sklepy online i aukcje internetowe, które posiadają w portfolio książki, płyty oraz filmy są najczęściej spontanicznie wymienianie przez Polaków. Internauci zapytani o trzy nazwy e-sklepów, jakie potrafią wymienić, w pierwszej kolejności najczęściej wskazywali na: Allegro.pl (17 proc. ankietowanych), Empik.com (12 proc. ankietowanych) oraz Merlin.pl (8 proc. ankietowanych).
Okazuje się również, że e-zakupowiczom, którzy szukają informacji o książkach, płytach i filmach na aukcjach oraz w sklepach internetowych raczej nie zdarza się kupować ich później w tradycyjnych sklepach – 36 proc. internautów, po znalezieniu dokładnych informacji w sieci, nigdy nie kupuje w offline, a 30 proc. robi tak bardzo rzadko.
Jak pokazują wyniki raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. W badaniu wzięło udział 1,5 tys. internautów. Zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku. Raport dostępny jest pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.