Firma badawcza comScore zbadała najpopularniejsze kanały dostępne w serwisie YouTube. Dużego zaskoczenia nie ma – użytkownicy najchętniej oglądają teledyski.
Według comScore 40 proc. użytkowników YouTube obejrzało w lipcu muzyczne klipy – to zdecydowanie najpopularniejsza kategoria filmów w serwisie. Kanał z teledyskami Vevo – wspólne przedsięwzięcie Sony Music Entertainment, Universal Music Group oraz Abu Dhabi Media wyświetlające również klipy EMI – odwiedza 38 proc. wszystkich miesięcznych widzów YouTube. Na drugim miejscu zestawienia popularności znalazł się muzyczny kanał Warner Music (20 proc. udział), na trzecim Machinima, prezentujący treści związane z grami komputerowymi. Poniżej zestawienie 10 najpopularniejszych kanałów:
Unikalnych widzów: 4,771,560
Wideo/użytkownik: 4.4
Minut/wideo: 4.0
9. IGN
Unikalnych widzów: 5,863,120
Wideo/użytkownik: 3.7
Minut/wideo: 4.4
8. Associated Press
Unikalnych widzów: 6,580,300
Wideo/użytkownik: 2.2
Minut/wideo: 3.8
7. Clevvertv
Unikalnych widzów: 7,301,640
Wideo/użytkownik: 2.4
Minut/wideo: 4.3
6. Revision3
Unikalnych widzów: 7,593,840
Wideo/użytkownik: 3.4
Minut/wideo: 4.6
5. Maker Studios
Unikalnych widzów: 11,445,240
Wideo/użytkownik: 8.9
Minut/wideo: 4.3
4. Demand Media
Unikalnych widzów: 15,222,320
Wideo/użytkownik: 3.0
Minut/wideo: 4.0
3. Machinima
Unikalnych widzów: 16,925,820
Wideo/użytkownik: 15.7
Minut/wideo: 4.6
2. Warner Music
Unikalnych widzów: 31,251,430
Wideo/użytkownik: 6.3
Minut/wideo: 4.5
1. VEVO
Unikalnych widzów: 59,708,680
Wideo/użytkownik: 14.1
Minut/wideo: 4.7
Z badań comScore wynika, że 20 największych badanych kanałów YouTube przyciąga użytkowników na średnio 22,5 minut miesięcznie. To zdecydowanie mniej niż w tradycyjnej telewizji, w której najważniejsze kanały oglądane są godzinami.
Nowe dane comScore mogą okazać się równie ważne jak badania telewizji prowadzone od lat przez firmę Nielsen. Głównie dla samego YouTube – serwis potrzebuje tego typu ocen w celu zdobywania nowych reklamodawców. comScore opisuje nie tylko najpopularniejsze kanały, ale także wartości GRP (ang. Gross Rating Point), czyli siłę kampanii reklamowych.
Jeszcze dziś comScore ma przedstawić pełny raport z badań swoim partnerom.
[Za: AdAge]
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.