Które kanały YouTube są najpopularniejsze?

Firma badawcza comScore zbadała najpopularniejsze kanały dostępne w serwisie YouTube. Dużego zaskoczenia nie ma – użytkownicy najchętniej oglądają teledyski.

Według comScore 40 proc. użytkowników YouTube obejrzało w lipcu muzyczne klipy – to zdecydowanie najpopularniejsza kategoria filmów w serwisie. Kanał z teledyskami Vevo – wspólne przedsięwzięcie Sony Music Entertainment, Universal Music Group oraz Abu Dhabi Media wyświetlające również klipy EMI – odwiedza 38 proc. wszystkich miesięcznych widzów YouTube. Na drugim miejscu zestawienia popularności znalazł się muzyczny kanał Warner Music (20 proc. udział), na trzecim Machinima, prezentujący treści związane z grami komputerowymi. Poniżej zestawienie 10 najpopularniejszych kanałów:

Które kanały YouTube są najpopularniejsze? 110. Next New Networks

Unikalnych widzów: 4,771,560
Wideo/użytkownik: 4.4
Minut/wideo: 4.0

9. IGN

Unikalnych widzów: 5,863,120
Wideo/użytkownik: 3.7
Minut/wideo: 4.4

8. Associated Press

Unikalnych widzów: 6,580,300
Wideo/użytkownik: 2.2
Minut/wideo: 3.8

7. Clevvertv

Unikalnych widzów: 7,301,640
Wideo/użytkownik: 2.4
Minut/wideo: 4.3

6. Revision3

Unikalnych widzów: 7,593,840
Wideo/użytkownik: 3.4
Minut/wideo: 4.6

5. Maker Studios

Unikalnych widzów: 11,445,240
Wideo/użytkownik: 8.9
Minut/wideo: 4.3

4. Demand Media

Unikalnych widzów: 15,222,320
Wideo/użytkownik: 3.0
Minut/wideo: 4.0

3. Machinima

Unikalnych widzów: 16,925,820
Wideo/użytkownik: 15.7
Minut/wideo: 4.6

2. Warner Music

Unikalnych widzów: 31,251,430
Wideo/użytkownik: 6.3
Minut/wideo: 4.5

1. VEVO

Unikalnych widzów: 59,708,680
Wideo/użytkownik: 14.1
Minut/wideo: 4.7

Z badań comScore wynika, że 20 największych badanych kanałów YouTube przyciąga użytkowników na średnio 22,5 minut miesięcznie. To zdecydowanie mniej niż w tradycyjnej telewizji, w której najważniejsze kanały oglądane są godzinami.

Nowe dane comScore mogą okazać się równie ważne jak badania telewizji prowadzone od lat przez firmę Nielsen. Głównie dla samego YouTube – serwis potrzebuje tego typu ocen w celu zdobywania nowych reklamodawców. comScore opisuje nie tylko najpopularniejsze kanały, ale także wartości GRP (ang. Gross Rating Point), czyli siłę kampanii reklamowych.

Jeszcze dziś comScore ma przedstawić pełny raport z badań swoim partnerom.

[Za: AdAge]

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry