Które kanały YouTube są najpopularniejsze?

Firma badawcza comScore zbadała najpopularniejsze kanały dostępne w serwisie YouTube. Dużego zaskoczenia nie ma – użytkownicy najchętniej oglądają teledyski.

Według comScore 40 proc. użytkowników YouTube obejrzało w lipcu muzyczne klipy – to zdecydowanie najpopularniejsza kategoria filmów w serwisie. Kanał z teledyskami Vevo – wspólne przedsięwzięcie Sony Music Entertainment, Universal Music Group oraz Abu Dhabi Media wyświetlające również klipy EMI – odwiedza 38 proc. wszystkich miesięcznych widzów YouTube. Na drugim miejscu zestawienia popularności znalazł się muzyczny kanał Warner Music (20 proc. udział), na trzecim Machinima, prezentujący treści związane z grami komputerowymi. Poniżej zestawienie 10 najpopularniejszych kanałów:

Które kanały YouTube są najpopularniejsze? 110. Next New Networks

Unikalnych widzów: 4,771,560
Wideo/użytkownik: 4.4
Minut/wideo: 4.0

9. IGN

Unikalnych widzów: 5,863,120
Wideo/użytkownik: 3.7
Minut/wideo: 4.4

8. Associated Press

Unikalnych widzów: 6,580,300
Wideo/użytkownik: 2.2
Minut/wideo: 3.8

7. Clevvertv

Unikalnych widzów: 7,301,640
Wideo/użytkownik: 2.4
Minut/wideo: 4.3

6. Revision3

Unikalnych widzów: 7,593,840
Wideo/użytkownik: 3.4
Minut/wideo: 4.6

5. Maker Studios

Unikalnych widzów: 11,445,240
Wideo/użytkownik: 8.9
Minut/wideo: 4.3

4. Demand Media

Unikalnych widzów: 15,222,320
Wideo/użytkownik: 3.0
Minut/wideo: 4.0

3. Machinima

Unikalnych widzów: 16,925,820
Wideo/użytkownik: 15.7
Minut/wideo: 4.6

2. Warner Music

Unikalnych widzów: 31,251,430
Wideo/użytkownik: 6.3
Minut/wideo: 4.5

1. VEVO

Unikalnych widzów: 59,708,680
Wideo/użytkownik: 14.1
Minut/wideo: 4.7

Z badań comScore wynika, że 20 największych badanych kanałów YouTube przyciąga użytkowników na średnio 22,5 minut miesięcznie. To zdecydowanie mniej niż w tradycyjnej telewizji, w której najważniejsze kanały oglądane są godzinami.

Nowe dane comScore mogą okazać się równie ważne jak badania telewizji prowadzone od lat przez firmę Nielsen. Głównie dla samego YouTube – serwis potrzebuje tego typu ocen w celu zdobywania nowych reklamodawców. comScore opisuje nie tylko najpopularniejsze kanały, ale także wartości GRP (ang. Gross Rating Point), czyli siłę kampanii reklamowych.

Jeszcze dziś comScore ma przedstawić pełny raport z badań swoim partnerom.

[Za: AdAge]

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top