Firma badawcza comScore zbadała najpopularniejsze kanały dostępne w serwisie YouTube. Dużego zaskoczenia nie ma – użytkownicy najchętniej oglądają teledyski.
Według comScore 40 proc. użytkowników YouTube obejrzało w lipcu muzyczne klipy – to zdecydowanie najpopularniejsza kategoria filmów w serwisie. Kanał z teledyskami Vevo – wspólne przedsięwzięcie Sony Music Entertainment, Universal Music Group oraz Abu Dhabi Media wyświetlające również klipy EMI – odwiedza 38 proc. wszystkich miesięcznych widzów YouTube. Na drugim miejscu zestawienia popularności znalazł się muzyczny kanał Warner Music (20 proc. udział), na trzecim Machinima, prezentujący treści związane z grami komputerowymi. Poniżej zestawienie 10 najpopularniejszych kanałów:
Unikalnych widzów: 4,771,560
Wideo/użytkownik: 4.4
Minut/wideo: 4.0
9. IGN
Unikalnych widzów: 5,863,120
Wideo/użytkownik: 3.7
Minut/wideo: 4.4
8. Associated Press
Unikalnych widzów: 6,580,300
Wideo/użytkownik: 2.2
Minut/wideo: 3.8
7. Clevvertv
Unikalnych widzów: 7,301,640
Wideo/użytkownik: 2.4
Minut/wideo: 4.3
6. Revision3
Unikalnych widzów: 7,593,840
Wideo/użytkownik: 3.4
Minut/wideo: 4.6
5. Maker Studios
Unikalnych widzów: 11,445,240
Wideo/użytkownik: 8.9
Minut/wideo: 4.3
4. Demand Media
Unikalnych widzów: 15,222,320
Wideo/użytkownik: 3.0
Minut/wideo: 4.0
3. Machinima
Unikalnych widzów: 16,925,820
Wideo/użytkownik: 15.7
Minut/wideo: 4.6
2. Warner Music
Unikalnych widzów: 31,251,430
Wideo/użytkownik: 6.3
Minut/wideo: 4.5
1. VEVO
Unikalnych widzów: 59,708,680
Wideo/użytkownik: 14.1
Minut/wideo: 4.7
Z badań comScore wynika, że 20 największych badanych kanałów YouTube przyciąga użytkowników na średnio 22,5 minut miesięcznie. To zdecydowanie mniej niż w tradycyjnej telewizji, w której najważniejsze kanały oglądane są godzinami.
Nowe dane comScore mogą okazać się równie ważne jak badania telewizji prowadzone od lat przez firmę Nielsen. Głównie dla samego YouTube – serwis potrzebuje tego typu ocen w celu zdobywania nowych reklamodawców. comScore opisuje nie tylko najpopularniejsze kanały, ale także wartości GRP (ang. Gross Rating Point), czyli siłę kampanii reklamowych.
Jeszcze dziś comScore ma przedstawić pełny raport z badań swoim partnerom.
[Za: AdAge]
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.