.COM pozostaje najbardziej popularnym rozszerzeniem, .DE jest cieszącym się największym zainteresowaniem ccTLD, a .FR osiągnęła największą średnią wartość sprzedaży – wynika z kwartalnego raportu platformy Sedo.
W drugim kwartale 2010 roku za pośrednictwem Sedo sprzedano 11 146 domen o łącznej wartości 21 568 780 dolarów. Oznacza to stabilny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku (sprzedano wtedy 9 403 nazw) oraz delikatny spadek w stosunku do pierwszego kwartału roku obecnego (11 942 sprzedanych nazw).
Praktycznie niezmieniona pozostała średnia wartość sprzedaży wśród wszystkich TLD – 1 935 dolarów. Sedo przekonuje, że informacja ta świadczy o dojrzałości i stabilności domenowego rynku. Najwyższą wartość średniej wartości sprzedaży osiągnęła domena .FR (2 466 dolarów); .COM osiągnęła wartość 2 401 dolarów, a kolejne: .DE – 1 999, .ES – 1 725, .NET – 1 673 oraz .AT – 1 383 dolarów.
Prawie połowa sprzedanych na Sedo domen w drugim kwartale to dot-com’y (46 proc.). Stanowiły również 74 proc. wszystkich sprzedaży gTLD; na kolejnych miejscach uplasowały się .NET (12 proc.), .ORG (7 proc.), .INFO (5 proc.) i .BIZ (2 proc.).
Wśród ccTLD prawie połowa sprzedaży dotyczyła domeny .DE (49 proc.). Następne pozycje zajęły: .CO.UK z 15 proc. transakcji, .ES – 4 proc., .EU, .NL, .AT, .FR, .CH oraz .US – wszystkie z 3 proc. udziałem.
Warto również wspomnieć o najbardziej wartościowych transakcjach zawieranych na Sedo. Ten kwartał nie był pod tym względem spektakularny; najbardziej wartościową okazała się nazwa cgm.com, która zmieniła właściciela za 365 tys. dolarów, a następne – software.de – 235 025 euro, kredit.com – 220 000 euro oraz monalisa.com – 200 000 dolarów.
Na zakończenie dodajmy, że klienci Sedo najczęściej kupowali domeny odnoszące się do oprogramowania, regionów, państw i miast, zatrudnienia, tytoniu, religii, branży domenowej, humoru, sprzętu komputerowego, ubezpieczeń oraz biżuterii.
Pełną treść raportu znaleźć można pod tym adresem (.pdf).
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.