Mail.ru najprawdopodobniej zrezygnuje z silnika Google w wyszukiwarce umieszczonej na głównej stronie portalu. Umowa z Google wygasa w lutym 2013 roku.
Mail.ru, pomimo tego, że posiada własną wyszukiwarkę, od kilku lat wspiera się na technologiach innych firm, takich jak Yandex czy aktualnie Google. Rodzima wyszukiwarka Mail.ru przetwarza około 40 proc. zapytań a resztę pozostawia Google. Szczególnie jeśli chodzi o zapytania dotyczące globalnego internetu.
Jeśli informacje opublikowane w rosyjskiej prasie okażą się prawdziwe to będziemy mieli prawdopodobnie do czynienia z całkowitym uniezależnieniem się Mail.ru od zachodnich dostawców i oparciu wyszukiwarki o własny silnik.
Dodać należy również, że po wykupieniu domeny My.com i ekspansji na zachodnie rynki Mail.ru będzie chciał zaproponować alternatywną wyszukiwarkę w oparciu o własne technologie.
Władze spółki odmawiają komentarzy w tej sprawie.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.