Mapa Polskiej Motoryzacji

Jak w końcu jest z polskim przemysłem motoryzacyjnym: dobrze czy źle? Z jednej strony Panda i Zafira, z drugiej brak polskiej marki. Z jednej strony 8 fabryk Faurecji w Polsce, z drugiej Kia i Toyota ‘wybierają’ sąsiadów…

Narzekając na obecną koniunkturę nie wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele firm z branży motoryzacyjnej produkuje na naszym rynku i jak wiele fabryk powstało w Polsce w ostatnim czasie – mówi Wojciech Traczyk – redaktor naczelny Motogazety (części informacyjnej platformy mojeauto.pl) – Głośno komentowane są nasze porażki w wielkich, medialnych kontraktach. Najlepszym przykładem szum i niemal narodowa dyskusja o inwestycji Kia na Słowacji. Ale o mniejszych inwestycjach słyszymy już rzadziej lub nie przywiązujemy do nich większej uwagi. A przecież w Polsce produkowane są siedzenia, poduszki powietrzne, skrzynie biegów, pasy bezpieczeństwa i cała gama innych komponentów dla motoryzacji. No i rzecz jasna samochody – od Pandy, która jest hitem eksportowym i strzałem Fiata w ’10’, przez ekskluzywną Zafirę, po chociażby autobusy Solaris.

Wraz z intensywnym rozwojem Motogazety więcej uwagi poświęcone zostanie właśnie problematyce rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej branży okołomotoryzacyjnej. W tym celu powołany został do życia projekt Mapa polskiej motoryzacji. Projekt ten opierać się będzie na informowaniu o inwestycjach już istniejących, jak też na stałej obserwacji ich rozwoju. Znajdą się w nim informacje o wielkości inwestycji, rosnącym zatrudnieniu, nowych fabrykach, liniach produkcyjnych. W pierwszej kolejności zaprezentowane zostaną informacje o fabryce Boscha w Mirkowie oraz bolechowieckich autobusach Solaris.

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/mapa

Wpisy promowane

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry