Dzięki patentowi przyznanemu właśnie firmie Google, już wkrótce możliwe będzie rozszerzenie platformy reklamowej znanej z Map Google o Widok Ulicy (ang. Street View). Zasada działania nowego rozwiązania jest niezwykle interesująca – powala bowiem na identyfikowanie budynków, plakatów, czy billboardów dając jednocześnie możliwość by reklamodawcy zastępowali te obrazy aktualnymi przekazami.
W dokumentach patentowych złożonych w lipcu 2008 roku znaleźć możemy przykład. Specjalne oprogramowanie zdolne będzie do zidentyfikowania kinowych markiz oraz przyklejonych do okien plakatów i zastąpienia ich nowymi informacjami. W ten sposób kino będzie mogło promować w Widoku Ulicy bieżący repertuar.
Patent określa dwustopniowy proces identyfikowania możliwych do wykorzystania powierzchni. Pierwszym krokiem jest ustalanie wartych uwagi punktów na danym zdjęciu (ang. point of interest, POI) takich jak rogi, czy krawędzie obiektów; drugim zaś – generowanie funkcji wokół tych punktów (umożliwienie dodania do niego obrazu, linku, zastąpienie istniejącej grafiki nową itd).
Być może jedną z najciekawszych cech tego systemu znaleźć możemy w poniższym paragrafie:
Link może być powiązany z właścicielem obiektu np. właścicielem fizycznej nieruchomości uchwyconej na zdjęciu. Link może by alternatywnie powiązany z reklamodawcą, który wylicytuje najwyższą stawkę za obraz zidentyfikowany wewnątrz wartego uwagi punktu np. plakatu, czy billboardu. Dowolna część geograficznie wyświetlonego obrazu wewnątrz tego punktu może być wybieralna (np. podlinkowana). Dla przykładu – zdjęcie kawiarni może być podlinkowane do reklamy kawiarni.
Takie funkcjonalności rodzą interesujące pytania. Jest oczywistym, że właściciel lokalnej kawiarni może chcieć zareklamować się poprzez ten system, ale w opisywanym patencie Google wspomina również o reklamowych aukcjach. Czy to oznacza, że konkurencyjna kawiarnia może wygrać taką licytację i promować się poprzez zdjęcie swojego biznesowego rywala? Możemy również spodziewać się licytacji na zidentyfikowane w Widoku Ulicy billboardy (pytanie tylko czy właściciele fizycznych nośników będą w jakiś sposób uwzględniani w zyskach?).
Można mieć oczywiście wątpliwość czy taka reklama na pojedynczym plakacie ma sens. Ale pamiętajmy – to projekt Google. Nie wykluczone więc, że już niedługo w naszym panelu użytkownika platformy AdWords pojawi się nowa zakładka, w której zdecydować się będziemy mogli na kampanię w Widoku Ulicy w oparciu o słowa kluczowe, czy dane geograficzne np. może będziemy mogli kupić kampanię w witrynach kin w Warszawie. A to już zaczyna być naprawdę ciekawe.
Źródło: ReadWriteWeb
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.