W ciągu ostatnich trzech lat 40% marketerów zdecydowało się radykalnie zwiększyć środki przeznaczane na promocję online. Obecnie 9 na 10 z nich planuje przeznaczyć więcej pieniędzy na reklamę internetową. Czy Internet ma szansę stać się podstawowym kanałem promocji?
Według raportu „State of marketer” przygotowanego przez Eloqua, w ciągu ostatnich trzech lat budżety marketingowe wzrosły w 72% przypadków. 64% badanych marketerów uważa, że zwiększyła się również ogólna efektywność działań marketingowych.
Według badań Eloqua 90% marketerów zamierza w najbliższym czasie zainwestować większe środki w reklamę internetową. 15% z nich planuje radykalnie zwiększyć budżety przeznaczane na promocję online. Wirtualne społeczności (78%) i działania z wykorzystaniem poczty elektronicznej (74%) w opinii posiadają największy potencjał marketingowy wśród narzędzi reklamy internetowej.
Ekspansja Internetu najprawdopodobniej wpłynie na zmniejszenie wydatków na promocję z wykorzystaniem druku, radia i poczty tradycyjnej. Od trzech lat budżety przeznaczane na reklamę w tych mediach nie uległy zmianie.
Badania Eloqua oraz niedawno opublikowany roczny raport IAB dowodzą, że Internet staje się podstawowym medium reklamowym. Być może w miarę upływu czasu kampanie w mediach tradycyjnych będą stanowiły uzupełnienie kampanii online. Już dwa lata temu amerykański Pontiac zdecydował się promować jeden ze swoich modeli wyłącznie w sieci. Rezultaty kampanii pokazały, że w Internecie można skutecznie budować markę, jak również zwiększać sprzedaż. Badania Eloqua dowodzą, że coraz większa liczba marketerów dochodzi do podobnych wniosków.- komentuje Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.