Megapanel PBI/Gemius: Aplikacje i witryny będą w jednym drzewku

Opublikowano: 23 maja 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Rada Badania Megapanel PBI/Gemius podjęła decyzję o włączeniu aplikacji i witryny do jednego drzewka. Przyspieszono również czas oczekiwania na wyniki o około trzy tygodnie.

Przyjęcie nowej metodologii podyktowane zostało potrzebą wypracowania nowego standardu pomiaru korzystania z aplikacji. Dotychczas witryny, ujęte w badaniu prezentowane były osobno.

Wprowadzenie wspólnej prezentacji aplikacji i witryn to jedna z najistotniejszych zmian, umożliwiająca prezentację potencjału właściciela, który dysponuje zarówno serwisem internetowym, jak i aplikacją. Dzięki kilkumiesięcznej pracy specjalnej grupy roboczej nad nową metodologią pomiaru aplikacji oraz wiedzy, doświadczeniu, zasobom i technologii wspólników PBI, dostosowaliśmy badanie pomiaru do potrzeb rynku. Z niecierpliwością czekamy także na drugą z obiecanych zmian, czyli przyspieszenie publikacji wyników – zaznacza Andrzej Garapich, prezes zarządu Polskie Badania Internetu.

Rada Badania Megapanel PBI/Gemius wprowadziła w związku z tą zmianą dwa nowe wskaźniki: „Uruchomione aplikacje (%)” oraz „Użytkownicy i uruchomione aplikacje (%)”.

Skrócenie czasu oczekiwania na rezultaty Megapanelu PBI/Gemius to kolejny cel, jaki sobie wyznaczyliśmy. Jesteśmy przekonani, że zmiany, które będziemy systematycznie wprowadzać pozwolą nam na jeszcze dokładniejsze badanie polskiego Internetu – podkreśla Małgorzata Wołejko, Megapanel Team Manager w Gemius SA.

Wprowadzenie jednego drzewka od wyników aplikacji i witryn ukaże się w wynikach za marzec, natomiast termin przyspieszenia publikacji wyników podany zostanie w ciągu najbliższych tygodni.

Sylwester KozakMegapanel PBI/Gemius: Aplikacje i witryny będą w jednym drzewku

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.