Mercedes interaktywny

W marcu DaimlerChrysler wprowadził na rynek nowy, niecierpliwie oczekiwany, model – Mercedesa Klasy E. Przygotowana przez DaimlerChrysler Automotive Polska kampania towarzysząca pojawieniu się tego pojazdu objęła także świat wirtualny. Internetowe działania marketingowe, podjęte przez DCAP we współpracy z digital One, koncentrują się obecnie na specjalnym serwisie poświęconym Klasie E oraz pionierskiej w swoim charakterze kampanii banerowej, realizowanej we współpracy z CR Media.

Agencja digital One wraz z DaimlerChrysler Automotive Polska, wyłącznym przedstawicielem marek Mercedes-Benz, Chrysler oraz Jeep w Polsce, w pierwszym kwartale br. opracowały prezentację nowej Klasy E, dostępną pod adresem http://www.mercedes-benz.com.pl/klasaE, a także we współpracy z brokerem reklamowym CR Media, przygotowały kampanię promocyjną, reklamującą nowe auto w kwietniu i maju tego roku na zagranicznych serwisach biznesowych.

Witryna Klasy E, przygotowana specjalnie z myślą o polskich odbiorcach, przedstawia najnowszy model Mercedesa w świetle wprowadzonych innowacji, nowej stylistyki, a także w aspekcie nowoczesnych rozwiązań technicznych podnoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy.* Ułatwia użytkownikom precyzyjne poznanie poszczególnych wersji auta oraz pozwala na wygodne porównanie szczegółowych danych technicznych. Użyteczność serwisu podnoszą: możliwość zamówienia katalogu, wyboru dealera, wysłania ze strony informacji o nowym Mercedesie, czy wreszcie zaopatrzenia się w komputerowe akcesoria związane z ulubioną marką samochodu – tematyczne tapety pulpitu i wygaszacze ekranu.

Kampania banerowa promująca Klasę E oraz zachęcająca do odwiedzenia serwisu nowego Mercedesa realizowana w dniach 24 kwietnia – 31 maja, stanowi jeden z najważniejszych elementów całej akcji promocyjnej. Firmy biorące udział w jej przygotowaniu podjęły pionierskie działania opracowując pierwszą tego typu akcję reklamową w Polsce. Nietypowy charakter kampanii polega na dotarciu do bardzo wąskiej grupy odbiorców – środowiska polskiego top managementu, poprzez targetowaną geograficznie emisję reklam na stronach 6 uznanych, ogólnoświatowych serwisów finansowych, odwiedzanych przez przedstawicieli polskiej zamożnej klasy biznesowej (m.in. Financial Times, Bloomberg, Economist). Poza publikacją banerów na zagranicznych serwisach, przygotowana została ponadto akcja wspomagająca w polskiej części Internetu. Na stronach o tematyce gospodarczej (Olimp.pl, Money.pl i in.) w dniach 20 – 24 maja między 8.00 a 18.00, zaplanowana jest emisja reklam pełnoekranowych, zgodnych z kreacją wykorzystaną na stronach ogólnoświatowych. Na potrzeby kampanii online firma digital One przygotowała trzy linie kreatywne oraz kilka różnych formatów reklam wizerunkowych. Mercedes Klasy E promowany jest w Internecie między innymi poprzez banery poziome, pionowe (skyscrapery), pop-upy oraz top-layery.

Osadzenie kampanii Mercedesa przede wszystkim na zagranicznych serwisach internetowych podyktowane było naszymi obserwacjami zachowań poszczególnych grup internautów oraz dostępnymi badaniami wskazującymi na profile użytkowników światowych serwisów biznesowych. Grupa, do której kierujemy przekaz jest dość trudno uchwytna w polskiej części Sieci, ale wykazuje charakterystyczne zainteresowanie zagranicznymi portalami informacyjnymi, do których regularnie zagląda. W tym właśnie upatrujemy szansę powodzenia tej kampanii – mówi szef digital One Olgierd Cygan.

Kampania, którą zaplanowaliśmy i realizujemy obecnie z digital One dla Mercedes-Benz jest pierwszą w Polsce kampanią wykorzystującą wyłącznie strony międzynarodowe. Pokazujemy w ten sposób nie tylko szerokie możliwości działań reklamowych, ale również wykorzystujemy Internet jako medium globalne. W praktyce, przygotowanie kampanii reklamowej z wykorzystaniem zagranicznych serwisów, okazało się być nie lada wyzwaniem zarówno w aspekcie merytorycznym jak i techniczno – organizacyjnym, choćby ze względu na trudności operacyjne związane z amerykańskimi procedurami czy różnymi strefami czasowymi. Sądzimy, że nasza akcja stworzy podstawę dla tego typu działań w przyszłości – stwierdza Media Planner & Buyer Gwidon Humeniuk z CR Media.

Internetowa promocja Klasy E to drugi z kolei wspólny projekt DCAP i agencji digital One. Wcześniejsza współpraca obu firm dotyczyła kampanii zrealizowanej dla Mercedesa Vaneo.

http://www.mercedes-benz.com.pl/klasaE

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top