Mergeto.pl sprawdza potencjał polskiego rynku B2B w kontekście e-commerce [raport]

Platforma Mergeto.pl przygotowała raport poświęcony polskiemu rynkowi e-commerce, kładąc nacisk na analizę transakcji dokonywanych na rynku B2B. 

Opracowanie Mergeto.pl zbiera nie tylko dane rządowe i pochodzące od znanych agencji badawczych, ale również̇ informacje przygotowane na zlecenie autorów. Raport ma być kompendium wiedzy na temat funkcjonowania oraz potencjału polskiego rynku e-commerce B2B i B2C.

Jak czytamy w opracowaniu, do kluczowych trendów e-commerce należą m.in. wykorzystywanie urządzeń́ mobilnych w e-handlu i media społecznościowe. Obserwowany jest tzw. mobile boom, a liczba transakcji dokonywanych za pomocą̨ urządzeń́ mobilnych, jak smartfon czy tablet, wzrosła w 2011 r. aż o 722 proc. Szacuje się̨, że wartość́ tych transakcji wyniosła w 2011 r. 640 mln zł, czyli prawie 4 proc. wszystkich zakupów internetowych B2C.

INFOGRAFIKAsrednia

Raport potwierdza, że rynek e-commerce w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się̨ w Europie i to mimo spowolnienia w realnej gospodarce. Przemawiają za tym liczby: w 2009 r. jedynie 7 proc. całości obrotów polskich firm pochodziła z handlu elektronicznego, podczas gdy średnia Unii Europejskiej wynosiła 13 proc. (dawało to Polsce 16. pozycję). Według danych szacunkowych, wartość́ polskiego e-commerce B2B wyniosła w 2011 r. 120 mld zł, co stanowiło aż ośmiokrotność́ wartości elektronicznych transakcji konsumenckich, ale zarazem tylko 5-6 proc. wszystkich transakcji B2B w Polsce. Dla porównania w USA, elektroniczny handel B2B ma 30 proc. udział w całym rynku. W roku bieżącym wartość́ polskiego rynku e-commerce wyniesie najprawdopodobniej 140 mld zł.

Z badania przeprowadzonego na użytkownikach platform internetowych B2B, wynika, że najchętniej kupują one za pośrednictwem tego kanału: materiały biurowe, surowce, materiały produkcyjne, produkty/usługi związane z eksploatowaniem majątku przedsiębiorstwa. Najrzadziej kupowane są zaś różnego rodzaju nadwyżki magazynowe.

Jeśli zaś chodzi o sprzedawców, to największa oferta dotyczy materiałów i surowców do produkcji, usług logistycznych, a także usług związanych z eksploatacją majątku firmy. Natomiast najrzadziej sprzedawane są materiały biurowe. Oznacza to, że najchętniej kupowany towar, jest najmniej chętnie sprzedawany, przekonują twórcy raportu.

W raporcie znajdują się informacje m.in. na temat: warunków funkcjonowania polskiego e-commerce, charakterystyka e-handlu konsumenckiego, wartość i potencjał rozwoju tego rynku, informacje o konsumencie, trendach, charakterystyce rynku B2B, analiza e-commerce B2B, przedsiębiorcy i ich percepcja korzyści i barier oraz wiele innych zagadnień z zakresu handlu elektronicznego.

Szczegółowy raport można pobrać na stronie www.mergeto.pl.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry