W 2009 roku Merlin.pl, jeden z najstarszych i największych polskich sklepów internetowych, osiągnął około 101 mln złotych przychodów ze sprzedaży. Pomimo spowolnienia w gospodarce oraz branży e-commerce, sklep odnotował 6 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego, kiedy jego przychody wyniosły prawie 96 mln złotych.
Spółka poprawiła również znacznie swoje wyniki na poziomie wskaźnika EBITDA. W stosunku do roku 2008 rezultat ten jest lepszy o ponad 8 mln i pozwolił na odrobienie notowanych przez firmę strat finansowych. Na koniec 2009 roku wskaźnik EBITDA sklepu był już dodatni i wynosił 1,5 mln złotych, w porównaniu do ok. 6,6 mln złotych strat notowanych na koniec 2008.
Jest to przede wszystkim efekt szeroko zakrojonych działań restrukturyzacyjnych w spółce, mających na celu poprawienie rentowności sprzedaży. Działania te rozpoczęliśmy jeszcze pod koniec 2008 i były one kontynuowane przez cały ubiegły rok. Przewidujemy, że niektóre ich pozytywne rezultaty będą widoczne jeszcze w 2010 roku. W minionym roku, podobnie jak w latach poprzednich, największe obroty odnotowaliśmy w sprzedaży książek, filmów i muzyki. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z wyników nowo utworzonych w 2009 roku działów sport i kosmetyki. Ubiegły rok był również dla spółki bardzo udany, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. W 2009 roku sklep sprzedał 3,1 mln towarów, bijąc tym samym rekord w tym zakresie ustanowiony rok wcześniej. – komentuje Anna Bogdańska, Prezes Zarządu Merlin.pl S.A.
W ubiegłym roku przychód na 1 zatrudnioną w spółce osobę wyniósł 688 tysięcy złotych, w porównaniu do 492 tysięcy złotych w 2008 roku. Oznacza to wzrost na poziomie 42%.
Wpisy promowane
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day 🏢
- 15.05.2025 Javeloper 2025 🌐
- 20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect 🏢
- 21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360° 🏢
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska 🏢🌐
- 04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL 🏢
- 04.06.2025 - 05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit 🏢
- 30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe 🏢
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!