Podczas konferencji prasowej firma Microsoft zaprezentowała własną rodzinę tabletów o nazwie Surface. Cel jest prosty: zwycięstwo nad iPadem i przekonanie klientów sceptycznych wobec tabletów.
Zgodnie z zapowiedziami, Steve Ballmer, szef Microsoftu, przedstawił w Los Angeles dwa wykorzystujące system Windows 8 tablety Surface: wersję Windows 8 RT oraz wersję Windows 8 Pro.
Przeznaczony dla szerokiego grona odbiorców tablet Windows 8 RT ma 0,37 cala grubości, wystarczająco by zmieścić port USB 2.0. Waży 0,67 kg. Wyposażony został w 10,6-calowy ekran Gorilla Glass działający w formacie 16:9 o rozdzielczości 1366 x 768.
Tablet skrywa ARM-owy chipset Nvidii i dostępny będzie z pakietem Office Home & Student 2013 . Posiadać będzie 32 lub 64 GB pamięci, port HDMI, micro HD Video, oraz slot kart microSD.
Najciekawsze wydaje się opakowanie tabletu. Urządzenie posiada specjalne magnetyczne etui skrywające dotykową klawiaturę i gładzik. Dostępne będzie w kilku wariantach kolorystycznych.
Microsoft zaprezentował również model Windows 8 Pro. Tablet wyposażony został w procesor Inter Ivy Bridge i5. Ma port USB 3.0 i jest nieco grubszy (0,55 cala). Klienci zdecydować będą mogli się na wersję z 64 lub 128 GB pamięci. Dostępny będzie również specjalny rysik.
![surface porownanie wersji Microsoft prezentuje rodzinę tabletów Surface [wideo] 5](https://e-biznes.pl/wp-content/uploads/2012/06/surface-porownanie-wersji-600x286.jpg)
Microsoft nie podał szczegółów dotyczących żywotności baterii, szybkości procesorów, ceny oraz daty dostępności urządzeń. Tablety pojawić mają się jeszcze w tym roku, w okolicach premiery sytemu Windows 8. Wersja Pro ma być dostępna w trzy miesiące po edycji RT.
http://www.youtube.com/watch?v=dpzu3HM2CIo&feature=player_embedded
Cel Microsoftu jest prosty: przekonać potencjalnych i obecnych użytkowników tabletów, że tego typu urządzenie może spokojnie zastąpić laptopa. Interesujące rozwiązanie z etui z klawiaturą zdaje się być pomostem pomiędzy „całkowicie dotykowym” iPadem firmy Apple oraz tabletami z Androidem, a bardziej tradycyjnymi komputerami.
Klientów pomóc ma zdobyć również przywiązanie do marki Windows. Pytanie tylko czy Microsoftowi uda się wokół Surface zbudować wygodny i funkcjonalny ekosystem – na miarę współpracy „makowych” systemów iOS, OS X oraz sklepów App Store czy iTunes Store.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.