Podczas konferencji prasowej firma Microsoft zaprezentowała własną rodzinę tabletów o nazwie Surface. Cel jest prosty: zwycięstwo nad iPadem i przekonanie klientów sceptycznych wobec tabletów.
Zgodnie z zapowiedziami, Steve Ballmer, szef Microsoftu, przedstawił w Los Angeles dwa wykorzystujące system Windows 8 tablety Surface: wersję Windows 8 RT oraz wersję Windows 8 Pro.
Przeznaczony dla szerokiego grona odbiorców tablet Windows 8 RT ma 0,37 cala grubości, wystarczająco by zmieścić port USB 2.0. Waży 0,67 kg. Wyposażony został w 10,6-calowy ekran Gorilla Glass działający w formacie 16:9 o rozdzielczości 1366 x 768.
Tablet skrywa ARM-owy chipset Nvidii i dostępny będzie z pakietem Office Home & Student 2013 . Posiadać będzie 32 lub 64 GB pamięci, port HDMI, micro HD Video, oraz slot kart microSD.
Najciekawsze wydaje się opakowanie tabletu. Urządzenie posiada specjalne magnetyczne etui skrywające dotykową klawiaturę i gładzik. Dostępne będzie w kilku wariantach kolorystycznych.
Microsoft zaprezentował również model Windows 8 Pro. Tablet wyposażony został w procesor Inter Ivy Bridge i5. Ma port USB 3.0 i jest nieco grubszy (0,55 cala). Klienci zdecydować będą mogli się na wersję z 64 lub 128 GB pamięci. Dostępny będzie również specjalny rysik.
Microsoft nie podał szczegółów dotyczących żywotności baterii, szybkości procesorów, ceny oraz daty dostępności urządzeń. Tablety pojawić mają się jeszcze w tym roku, w okolicach premiery sytemu Windows 8. Wersja Pro ma być dostępna w trzy miesiące po edycji RT.
http://www.youtube.com/watch?v=dpzu3HM2CIo&feature=player_embedded
Cel Microsoftu jest prosty: przekonać potencjalnych i obecnych użytkowników tabletów, że tego typu urządzenie może spokojnie zastąpić laptopa. Interesujące rozwiązanie z etui z klawiaturą zdaje się być pomostem pomiędzy „całkowicie dotykowym” iPadem firmy Apple oraz tabletami z Androidem, a bardziej tradycyjnymi komputerami.
Klientów pomóc ma zdobyć również przywiązanie do marki Windows. Pytanie tylko czy Microsoftowi uda się wokół Surface zbudować wygodny i funkcjonalny ekosystem – na miarę współpracy „makowych” systemów iOS, OS X oraz sklepów App Store czy iTunes Store.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.