Microsoft – świetne wyniki finansowe

Opublikowano: 27 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

To był świetny kwartał dla Microsoftu. Korporacja z Redmond zanotowała ponad 16 mld dolarów przychodów, czyli o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku. Zysk netto firmy wyniósł 4,52 miliarda dolarów, wzrastając z poziomu 3,05 mld dolarów rok temu.

Microsoft zarobił o 48 proc. więcej niż w analogicznym kwartale 2009 roku. W całym roku firma wypracowała 62,48 mld dolarów przychodów (7 proc. wzrost) oraz 18,76 mld dolarów zysku netto (29 proc. wzrost).

Microsoft - świetne wyniki finansowe 1Najważniejszym źródłem osiągnięcia tak dobrego wyniku była sprzedaż systemu operacyjnego Windows 7. Klienci kupili 175 mln licencji oprogramowania. Microsoft cieszy się przede wszystkim z zainteresowania klientów biznesowych. „Odrodzenie się dostaw PC dla firm jest dla nas bardzo zachęcające”, powiedział Peter Klein, dyrektor finansowy firmy. Windows przyniósł spółce 4,55 mld dolarów (wzrost z 3,17 mld dolarów w analogicznym okresie 2009 roku). Zainteresowaniem cieszy się również pakiet Office generując 5,25 mld dolarów (wzrost z 4,57 mld).

Pełną radość z pozytywnych rezultatów finansowych psują nieco wyniki na rynku internetowym. Usługi sieciowe (m.in. wyszukiwarka Bing) przyniosły firmie stratę na poziomie 696 mln dolarów. Dołożyć do tego należy kiepskie wyniki na rynku mobilnym, w tym fatalnie zakończona „przygoda” ze smartfonem Kin.

I to właśnie takie niepowodzenia są powodem ostrej krytyki kierowanej pod adresem Steven’a Ballmer’a, dyrektora generalnego Microsoftu. Pojawiają się głosy o możliwej zmianie kierownictwa, analitycy przekonują jednak, że nie jest to magiczne rozwiązanie, które automatycznie zapewni Microsoftowi sukces na polach, na których ostatnio osiągał kiepskie wyniki.

Szczegóły wyników znaleźć można pod tym adresem. Przypomnijmy, że niedawno swoje wyniki finansowe opublikowała firma Apple.

Dawid ZarazińskiMicrosoft – świetne wyniki finansowe

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.