To był świetny kwartał dla Microsoftu. Korporacja z Redmond zanotowała ponad 16 mld dolarów przychodów, czyli o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku. Zysk netto firmy wyniósł 4,52 miliarda dolarów, wzrastając z poziomu 3,05 mld dolarów rok temu.
Microsoft zarobił o 48 proc. więcej niż w analogicznym kwartale 2009 roku. W całym roku firma wypracowała 62,48 mld dolarów przychodów (7 proc. wzrost) oraz 18,76 mld dolarów zysku netto (29 proc. wzrost).
Najważniejszym źródłem osiągnięcia tak dobrego wyniku była sprzedaż systemu operacyjnego Windows 7. Klienci kupili 175 mln licencji oprogramowania. Microsoft cieszy się przede wszystkim z zainteresowania klientów biznesowych. „Odrodzenie się dostaw PC dla firm jest dla nas bardzo zachęcające”, powiedział Peter Klein, dyrektor finansowy firmy. Windows przyniósł spółce 4,55 mld dolarów (wzrost z 3,17 mld dolarów w analogicznym okresie 2009 roku). Zainteresowaniem cieszy się również pakiet Office generując 5,25 mld dolarów (wzrost z 4,57 mld).
Pełną radość z pozytywnych rezultatów finansowych psują nieco wyniki na rynku internetowym. Usługi sieciowe (m.in. wyszukiwarka Bing) przyniosły firmie stratę na poziomie 696 mln dolarów. Dołożyć do tego należy kiepskie wyniki na rynku mobilnym, w tym fatalnie zakończona „przygoda” ze smartfonem Kin.
I to właśnie takie niepowodzenia są powodem ostrej krytyki kierowanej pod adresem Steven’a Ballmer’a, dyrektora generalnego Microsoftu. Pojawiają się głosy o możliwej zmianie kierownictwa, analitycy przekonują jednak, że nie jest to magiczne rozwiązanie, które automatycznie zapewni Microsoftowi sukces na polach, na których ostatnio osiągał kiepskie wyniki.
Szczegóły wyników znaleźć można pod tym adresem. Przypomnijmy, że niedawno swoje wyniki finansowe opublikowała firma Apple.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.