Microsoft testuje swój serwis społecznościowy, So.cl, na trzech amerykańskich uniwersytetach. Wiele wskazuje na to, że nie będzie to kolejny konkurent dla Facebooka czy Google+.
O So.cl (wtedy jeszcze socl.com) pisaliśmy w połowie listopada. Zgodnie z ówczesnymi zapowiedziami ma to być serwis łączący w sobie trzy elementy: wyszukiwanie, odkrywanie i społeczność. Dziś wiemy, że Microsoft chce by projekt służył przede wszystkim celom edukacyjnym.
So.cl dostępny jest obecnie dla studentów uniwersytetów w Washingtonie, Syracuse i Nowym Jorku. Projekt wykorzystuje API wyszukiwarki Bing, a sam Microsoft opisuje go jako „eksperyment dla studentów skupionych na wykorzystywaniu przeglądania stron internetowych, wyszukiwania i elementów społecznościowych w celach edukacyjnych”.
Testujący projekt studenci mogą pracować wspólnie nad własnymi projektami wykorzystując grupowe czaty wideo czy udostępnianie sobie treści. So.cl ma również łączyć użytkowników o podobnych zainteresowaniach.
Akademickie testy są ciekawym krokiem ze strony Microsoftu. Z jednej bowiem strony nie są podjęciem bezpośredniej walki z działającymi już serwisami społecznościowymi, a z drugiej – przywołują skojarzenia z początkami Facebooka. Może to też oznaczać, że So.cl skoncentrowany zostanie zupełnie na edukacyjnej niszy i nie będzie ubiegał się o miano serwisu „uniwersalnego”.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.