Microsoft: Windows 8 najwcześniej za dwa lata

Opublikowano: 25 października 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

W poście na swym oficjalnym, holenderskim blogu, firma Microsoft zapowiedziała, że nowa wersja systemu operacyjnego Windows oznaczona numerem 8 pojawi się na rynku nie wcześniej niż za dwa lata.

Informacja pojawiła się w chwilę po pierwszych urodzinach Windowsa 7. Microsoft jest bardzo zadowolony ze wyników finansowych systemu: od chwili premiery sprzedano 240 mln licencji, co sprawia, że „siódemka” jest najszybciej sprzedającym się systemem operacyjnym w historii komputerów PC.

Microsoft: Windows 8 najwcześniej za dwa lata 1Nie wiemy na razie czego możemy spodziewać się w Windowsie 8. Kilka miesięcy temu pojawiły się jednak spekulacje oparte na przechwyconych dokumentach firmowych, mówiące o tym, że nowe „okienka” wyposażone zostaną w Windows App Store, sklep z aplikacjami podobny do idei zaprezentowanej ostatnio przez firmę Apple. Będą pozwalały również na logowanie się poprzez rozpoznawanie twarzy, mają startować szybciej i być bardziej wydajne jeśli chodzi o pobór energii.

Trzyletni okres przerwy pomiędzy nowymi wersjami systemu nie jest dla Microsoftu wyjątkowy: Windows 7 chociażby pojawił się 2,5 roku po Windows Vista.

Czy opisane wyżej funkcjonalności wystarczą by w rankingu innowacyjności wyprzedzić wspomnianą już firmę Apple, która w lecie przyszłego roku wyda swój najnowszy system o nazwie „Lion”? Z pewnością zapowiada się bardzo interesująca rywalizacja, w której nie można również pominąć innowacyjnych działań środowiska skupionego wokół systemu Linux.

A jakich funkcji Państwo spodziewacie się w Windowsie 8?

Źródło: CNet, Grafika: skuggen.com

Dawid ZarazińskiMicrosoft: Windows 8 najwcześniej za dwa lata

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.