Mixx bije rekordy popularności

Waszyngtońska firma Mixx, operator serwisu o tej samej nazwie, opublikowała wyniki oglądalności po roku działania witryny. Liczby te dowodzą, że nawet na dojrzałym rynku IT możliwy jest gwałtowny rozwój charakterystyczny dla pierwszych dni Web 2.0.

Mixx to połączenie społeczności, witryny bookmarkingowej, platformy blogów oraz indywidualnej strony startowej. Aplikacja umożliwia udostępnianie różnego rodzaju materiałów – w tym multimedialnych. Internauci mogą przeglądać „odkrycia” swoich znajomych i komentować je.

W okresie od kwietnia do września 2008 całkowita liczba unikalnych użytkowników Mixxa wzrosła z około 370 tysięcy do ponad trzech milionów. W tym samym okresie zasięg według Aleksy zwiększył się z 0,007% do 0,13%. W praktyce oznacza to, że popularna witryna social newsowa Digg jest w tej chwili „zaledwie” pięć razy większa od Mixxa.

Mixx bije rekordy popularności 1

Kluczem do sukcesu spółki są umowy partnerskie z dużymi dostawcami treści – wśród nich znalazły się CNN, „New York Times”, Slate, Reuters czy „USAToday”. Dzięki temu witryna nie musi obawiać się pozwów o naruszenie praw autorskich. Z drugiej strony duża baza użytkowników sprawia, że kosztowne kontrakty zaczynają się opłacać.

Źródło: ReadWriteWeb/SocialTimes

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top