Mobilny internet rozwija się, ale powoli

Opublikowano: 27 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi:

Serwisy skierowane do użytkowników telefonów komórkowych rozwijają się powoli. Nadal dominują usługi głosowe.

Firma badawcza Accenture opublikowała raport na temat wykorzystania smartphone’ów w USA. Wyszło na to, że większość ludzi nie potrzebuje zaawansowanych telefonów komórkowych. Głównie prowadzi zwykłe rozmowy, wysyła esemesy, czasem przegląda jakieś strony internetowe (poczta, aktualności).

80% respondentów przyznało, że nie gra na komórkach. 84% nie korzysta z mobilnych aplikacji mailowych, 88% nie ogląda klipów wideo. Tylko 4% ankietowanych spędza nad pocztą w smartphone’ach więcej niż 5 godzin tygodniowo. Zaawansowanych widzów plików multimedialnych jest zaledwie 3%.

Mobilny internet rozwija się, ale powoli 1

Te niekorzystne liczby zmienią się, ale zajmie to sporo czasu. Z dodatkowych usług mobilnych korzystają głównie ludzie młodzi – trzy czwarte osób w wieku 18 – 24 lat przyznało, że nie ogranicza się do rozmów głosowych. W przypadku klientów w wieku 45 i więcej lat odsetek ten wyniósł 69%.

Prognozy dla rynku mobilnego są optymistyczne. Wartość sprzedaży gier powinna skoczyć z 344 mln USD w 2007 do 1,15 mld USD w 2008. W tym samym okresie rynek muzyczny urośnie z 1 mld do 4 mld dolarów.

Źródło: eMarketer

Wojtek WowraMobilny internet rozwija się, ale powoli

Podziel się!

O autorze

wojtek