Serwisy skierowane do użytkowników telefonów komórkowych rozwijają się powoli. Nadal dominują usługi głosowe.
Firma badawcza Accenture opublikowała raport na temat wykorzystania smartphone’ów w USA. Wyszło na to, że większość ludzi nie potrzebuje zaawansowanych telefonów komórkowych. Głównie prowadzi zwykłe rozmowy, wysyła esemesy, czasem przegląda jakieś strony internetowe (poczta, aktualności).
80% respondentów przyznało, że nie gra na komórkach. 84% nie korzysta z mobilnych aplikacji mailowych, 88% nie ogląda klipów wideo. Tylko 4% ankietowanych spędza nad pocztą w smartphone’ach więcej niż 5 godzin tygodniowo. Zaawansowanych widzów plików multimedialnych jest zaledwie 3%.
Te niekorzystne liczby zmienią się, ale zajmie to sporo czasu. Z dodatkowych usług mobilnych korzystają głównie ludzie młodzi – trzy czwarte osób w wieku 18 – 24 lat przyznało, że nie ogranicza się do rozmów głosowych. W przypadku klientów w wieku 45 i więcej lat odsetek ten wyniósł 69%.
Prognozy dla rynku mobilnego są optymistyczne. Wartość sprzedaży gier powinna skoczyć z 344 mln USD w 2007 do 1,15 mld USD w 2008. W tym samym okresie rynek muzyczny urośnie z 1 mld do 4 mld dolarów.
Źródło: eMarketer
Wpisy promowane
- Jakie cechy powinna mieć skuteczna kampania PR?Dobrze zaplanowana kampania PR potrafi zdziałać cuda np. zbudować rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, wzmocnić relacje z klientami i przyciągnąć ...
- KSeF: jak nowy system e-faktur uprości twoją księgowość?Wprowadzenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma na celu uproszczenie i unifikację procesu fakturowania w całym kraju. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!