Muzyczna usługa Facebooka we współpracy ze Spotify?

Opublikowano: 26 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Facebook testuje nową muzyczną usługę, która powstaje w kooperacji z serwisem Spotify, donosi Reuters. Umożliwiać ma odsłuchiwanie katalogu serwisu muzycznego wprost z interfejsu Facebooka.

Integracja Spotify i Facebooka jest obecnie testowana. Po zakończonych testach użytkownicy serwisu społecznościowego powinni zobaczyć specjalną ikonkę w lewym panelu bocznym, tuż obok ikonki zdjęć czy wydarzeń. Usługa nazywać może się „Facebook Music” lub „Spotify on Facebook”.

Muzyczna usługa Facebooka we współpracy ze Spotify? 1Kliknięcie ikonki spowoduje zainstalowanie Spotify na komputerze oraz umożliwi odtwarzanie katalogu muzycznego serwisu poprzez Facebooka. Użytkownicy będą mogli „współdzielić” muzykę ze swoimi znajomymi odsłuchując ją w tym samym czasie.

Jeśli współpraca ze Spotify zostanie wdrożona, będzie to kolejny krok Facebooka, który chce stać się bramą do prawie każdej aktywności sieciowej. W marcu serwis ogłosił możliwość wypożyczania i oglądania filmów wytwórni Warner Bros. i płatność za nie wirtualną walutą, Facebook Credits. W kwietniu ruszyła zaś odświeżona platforma zakupów lokalnych Deals.

Muzyczna usługa Facebooka dostępna ma być dla użytkowników z krajów, w których Spotify oficjalnie działa. Są to: Szwecja, Hiszpania, Norwegia, Finlandia, Francja, Holandia i Wielka Brytania. Na tej liście nie ma nie tylko Polski. Nie ma też najważniejszego rynku, czyli USA. Pojawiają się jednak doniesienia, że Spotify prowadzi rozmowy z wytwórniami by móc wkrótce pojawić się w Stanach Zjednoczonych.

Współpraca Facebooka i Spotify może być bardzo korzystna dla obu stron. Facebook otrzyma muzyczną usługę, o którą zabiegał od lat. Spotify znacznie poszerzy swój zasięg, a nowi użytkownicy będą mogli skusić się na konto premium (10 euro miesięcznie). Może to być również bardzo ważna zmiana dla całego muzycznego rynku.

Dawid ZarazińskiMuzyczna usługa Facebooka we współpracy ze Spotify?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.