Muzyka z Facebooka już za kilka tygodni?

Opublikowano: 1 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Facebook już wkrótce przedstawić ma zapowiadaną od dawna platformę muzyczną. Wśród partnerów serwisu znaleźć mają się takie firmy jak Spotify, MOG czy Rdio.

Muzyczna platforma przedstawiona ma zostać podczas konferencji f8,która odbędzie się 22 września. Według pojawiających się doniesień, ma pozwalać na słuchanie muzyki za pośrednictwem strony internetowej serwisu. Możliwe także, że pojawią się inne rodzaje multimediów np. teledyski.

Muzyka z Facebooka już za kilka tygodni? 1Według tych samych źródeł Facebook nie będzie bezpośrednio utrzymywał ani nadawał piosenek – inaczej niż w podobnych rozwiązaniach firm Apple, Google czy Amazon. Ta kwestia będzie po stronach partnerów. Ma być więc analogicznie jak w przypadku gier dostępnych w serwisie społecznościowym.

Nie ma pewności czy poza wspominanymi przez źródła partnerami (Spotify, MOG, Rdio),  Facebook otworzy się także na inne firmy. Jest jednak możliwe, że taki model zostanie wprowadzony i inne serwisy również będą mogły dołączyć do muzycznej platformy. W takim przypadku Facebook spełniał będzie rolę platformy dystrybucyjnej, multimedialnego centrum dla ponad 750 mln swoich użytkowników.

Integrację Facebooka i Spotify zapowiadaliśmy już w maju. Wydaje się to naturalna konsekwencja rozwoju serwisu społecznościowego i zaprezentowania konkurencyjnej oferty. Cokolwiek firma pokaże będzie miało z pewnością ogromne znaczenie dla całego rynku elektronicznej dystrybucji muzyki. Pozostaje mieć także nadzieję, że platforma będzie dostępna dla polskich użytkowników Facebooka.

[za: Mashable, TNW, CNBC]

Dawid ZarazińskiMuzyka z Facebooka już za kilka tygodni?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.