MySAP w PERN 'Przyjaźń'

Firma SAP Polska poinformowała o zakończonym sukcesem wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania mySAP Business Suite (dawny mySAP.com) w Przedsiębiorstwie Eksploatacji Rurociągów Naftowych „Przyjaźń” S.A.

Wdrożony system obejmuje rachunkowość finansową, kontroling, zarządzanie środkami pieniężnymi, majątkiem trwałym, dokumentami, system projektowy i zarządzanie inwestycjami, sprzedaż i dystrybucję, gospodarkę remontową i materiałową.

W pierwszym etapie prac oddano do produktywnego użytkowania obszar rachunkowości finansowej, zarządzania środkami pieniężnymi, kontrolingu oraz sprzedaży i dystrybucji. Następnie mySAP Business Suite wdrożono w obszarach zarządzania majątkiem trwałym, gospodarki remontowej, gospodarki materiałowej, zarządzania inwestycjami i systemu projektowego oraz systemu zarządzania dokumentami. Trwają prace wdrożeniowe w obszarze zarządzania skarbcem i ryzykiem rynkowym, które z uwagi na zmiany organizacyjne w PERN wyłączono z prac etapu 2; uruchomienie tych funkcjonalności planowane jest na początek czerwca 2003 r.

System umożliwił dokonanie standaryzacji i zwiększył przejrzystość zadań inwestycyjnych. Pozwala to m.in. określać przyszłe środki trwałe już na etapie planowania, prowadzić ewidencję nakładów na przyszłe środki trwałe (skrócenie czasu rozliczenia inwestycji), symulację amortyzacji przyszłych środków trwałych, dokonywanie na bieżąco analizy ponoszonych nakładów i precyzyjne planowanie cash flow.

W PERN wykorzystano również funkcjonalność DMS – Document Management System systemu mySAP Business Suite do stworzenia Centralnego Rejestru Umów. Dzięki niemu wprowadzono mechanizm kontrolny wydatkowania środków poprzez konieczność ich przyporządkowania do wcześniej zarejestrowanych kontraktów inwestycyjnych, remontowych czy modernizacyjnych. Służby zaopatrzeniowe PERN zyskały aktualną informację o poziomie zapasów, zweryfikowały i usprawniły proces zakupu materiałów.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top