Telewizja jest wciąż najbardziej wpływowym medium jeśli chodzi o doradzanie konsumentom w ich decyzjach zakupowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Deloitte, firmę badawczą i konsultingową, na pięciu dużych rynkach: amerykańskim, brytyjskim, japońskim, niemieckim i brazylijskim.
Nawet dla użytkowników internetu, sieć i tradycyjne media takie jak magazyny, gazety, czy radio są drugą linią wpływu. Reklamy pojawiające się w telewizji wciąż mają największe znaczenie w decyzjach zakupowych (interesująca jest siła tego wpływu w Japonii i USA).
Dominacja telewizji jest znacząca i to nawet pomimo faktu, że we wszystkich badanych krajach większość konsumentów deklarowała, że komputery są przez nich używane w celach rozrywkowych częściej niż telewizory.
Najbardziej wpływowymi przekazami internetowymi okazywały się wszędzie wyniki wyszukiwania oraz banery reklamowe.
W USA do telewizji trafia jedna czwarta dolarów wydawanych we wszystkich mediach na reklamę – powiedziała Carol Krol, starszy analityk eMarketera – Wielu marketingowców wskazuje na telewizję jako najbardziej efektywną drogę podniesienia świadomości marki i to nawet pomimo fragmentaryzacji mediów i zmian w sposobie korzystania ze środków przekazu przez konsumentów.
Wydatki na reklamę telewizyjną ograniczają wpływy innych mediów – szczególnie Internetu. eMarketer szacuje, że reklamodawcy wydali prawie 70 miliardów dolarów na reklamy telewizyjne w 2008 roku (przy 23,6 miliarda dolarów na reklamę online).
Opisywana przez eMarketera sytuacja nie dziwi. Jeśli tak ogromny wpływ telewizji na konsumentów możemy wciąż obserwować na najbardziej rozwiniętych rynkach – w naszym kraju jeszcze długo telewizor będzie najlepszym doradcą zakupowym.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.