Najdroższą markę świata ma Google, wynika z najnowszej edycji rankingu firmy BrandFinance. Największym przegranym zestawienia jest natomiast Nokia, która spadła z 21 na 94 pozycję.
Wartość marki Google szacowana jest na 44,3 mld dolarów. Jest to obecnie najdroższa marka świata. W ubiegłym roku zajmowała drugie miejsce (wzrost wartości marki o prawie 8 mld dolarów). Tuż za Google uplasował się Microsoft, który podskoczył o trzy pozycje i wyceniany jest obecnie na 42,8 mld dolarów. Na trzecim miejscu znalazła się marka Walmart, ubiegłoroczny lider, który wart jest obecnie 36,2 mld dolarów.
Pierwsza dziesiątka listy prezentuje się następująco:
W zestawieniu zadebiutowała marka Facebook, która uplasowała się na 285 pozycji. Z pierwszej dziesiątki po raz pierwszy wypadła natomiast Coca-Cola.
Największym przegranym zestawienia jest firma Nokia. Mimo niedawno zawartego sojuszu z Microsoftem marka korporacji spadła z 21 na 94 pozycję. Równie niepomyślny był to rok dla BP – w związku z ogromnym wyciekiem ropy w Zatoce Meksykańskiej, marka firmy zanotowała spadek o 53 miejsca.
Coroczny raport The Global Banking 500 League Table przygotowywany jest przez firmę konsultingową Brand Finance.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!