Czego spodziewać się po serwisie, który „wyróżnia się przede wszystkim wyjątkową formą łączącą unikalny design z najnowszymi trendami w user experience”?
Ruszył naTemat.pl, zapowiadany od kilku miesięcy internetowy projekt Tomasza Lisa. Windowane wysoko oczekiwania, podsycane były entuzjazmem jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich dziennikarzy.
Nazywam ten projekt „polskim Huffington Post”. W mediach elektronicznych od lat nie wystartowało nic tak dużego – mówił w listopadzie Tomasz Lis.
A w oficjalnej informacji prasowej wysłanej do nas po starcie naTemat.pl przeczytać można:
Zarówno Tomasz Lis jak i Tomasz Machała – prowadzący projekt – stawiają sobie za cel redefinicję dziennikarstwa w Internecie. Rezygnują z mainstreamowego wyścigu o newsy, stawiając na solidne i rzetelne treści, pogłębianie informacji oraz wywoływanie debat w istotnych sprawach.
Mocne słowa, spora obietnica. Nieco zabawnie wypadła na tym tle „parówkowa wpadka”. Mniej śmiesznie zaś tekst o L’Oreal, który – jak szybko wyłapali czytelnicy – jest „kreatywnym przedrukiem” z Guardiana (plus źródło fotki: YouTube…).
Nie przekonują mnie słowa o nowej jakości w polskim internecie. Owszem, wykonanie – poza kilkoma szczegółami – może się podobać. To zasługa grupy NextWeb Media, która zna się na swojej robocie i wie, w którą stronę podążają najnowsze trendy. Wrażenie robi między innymi wykorzystanie odnoszących się do tekstów komunikatów z Twittera. Zresztą, o ile strona główna może być nieco przytłaczająca, to czytanie artykułów jest bardzo przyjemnym „user experience”.
Ale to tylko fajerwerki, które nie gwarantują automatycznie powodzenia projektu. Lista współpracujących dziennikarzy/blogerów (niepotrzebne skreślić) może wydawać się imponująca, ale nie odkryję Ameryki – najtrudniejsze będzie ich przekonać do regularności. Pompa, wielkie i krągłe słowa o redefinicji dziennikarstwa wydają się jak na razie na wyrost, ale dajmy naTemat.pl szansę; charakter serwisu (który zdaje się podążać w kierunku lekkich, „popowych”, komentarzy na tematy polityczne i „lajfstajlowe”) wyklaruje się z pewnością w najbliższym czasie.
PS. Tomasz Machała podał wyniki pierwszego dnia funkcjonowania naTemat.pl: 115 tys. unikalnych użytkowników, 800 tys. odsłon i średnio 12 minut spędzonych w serwisie. Całkiem nieźle.
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!