Jeden z największych na świecie producentów telefonów ujawnił we wtorek plan poszerzenia działalności – wejścia na rynek nowoczesnych usług internetowych i bezpośredniego konkurowania z takimi gigantami branży jak Apple, Microsoft czy Google – podał sieciowy magazyn InfoWorld.
Kluczowym elementem tego projektu jest istniejący już serwis ovi.com. Celem jest przekształcenie go w witrynę „parasolową”. Użytkownicy zarządzaliby tu usługami i kontaktami, które zebraliby na różnych stronach podczas surfowania w sieci – i to zarówno przy pomocy komputera, jak i komórki.
Anssi Vanjoki z Nokii wyjaśnił, że do wszystkich serwisów współpracujących z ovi.com internauta będzie mógł zalogować się przy pomocy jednej nazwy użytkownika i hasła. Dodatkowo każda osoba otrzyma do dyspozycji zestaw narzędzi do pracy offline.
Ovi.com było dotychczas przeznaczone głównie dla posiadaczy mobilnych konsol Nokia N-Gage. W ramach serwisu działała tak zwana N-Gage Arena. Ta usługa – poprawiona i zaktualizowana – zostanie ponownie uruchomiona w grudniu. Za kilka miesięcy z ovi.com będą mogli korzystać także właściciele innych produktów fińskiego potentata.
Witryna ma przekształcić się w ten sposób w multimedialny serwis społecznościowy. Użytkownicy otrzymają możliwość kupowania tu muzyki czy dzielenia się zdjęciami. Fotografie (tak jak w Google Picasa) będzie można lokalizować na mapie.
Projekt ovi.com jest częścią szerszej strategii Nokii, która jest przekonana, że telefon stanie się w przyszłości głównym narzędziem przeglądania sieci. Eksperci zwracają także uwagę na spadające ceny komórek i – co za tym idzie – zyski producentów. Wejście na rynek usług Web 2.0 może być sposobem na poprawę sytuacji finansowej.
Źródło: InfoWorld
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.