Nokia chce mieć własny serwis społecznościowy

Jeden z największych na świecie producentów telefonów ujawnił we wtorek plan poszerzenia działalności – wejścia na rynek nowoczesnych usług internetowych i bezpośredniego konkurowania z takimi gigantami branży jak Apple, Microsoft czy Google – podał sieciowy magazyn InfoWorld.
Kluczowym elementem tego projektu jest istniejący już serwis ovi.com. Celem jest przekształcenie go w witrynę „parasolową”. Użytkownicy zarządzaliby tu usługami i kontaktami, które zebraliby na różnych stronach podczas surfowania w sieci – i to zarówno przy pomocy komputera, jak i komórki.

Anssi Vanjoki z Nokii wyjaśnił, że do wszystkich serwisów współpracujących z ovi.com internauta będzie mógł zalogować się przy pomocy jednej nazwy użytkownika i hasła. Dodatkowo każda osoba otrzyma do dyspozycji zestaw narzędzi do pracy offline.

Ovi.com było dotychczas przeznaczone głównie dla posiadaczy mobilnych konsol Nokia N-Gage. W ramach serwisu działała tak zwana N-Gage Arena. Ta usługa – poprawiona i zaktualizowana – zostanie ponownie uruchomiona w grudniu. Za kilka miesięcy z ovi.com będą mogli korzystać także właściciele innych produktów fińskiego potentata.

Witryna ma przekształcić się w ten sposób w multimedialny serwis społecznościowy. Użytkownicy otrzymają możliwość kupowania tu muzyki czy dzielenia się zdjęciami. Fotografie (tak jak w Google Picasa) będzie można lokalizować na mapie.

Projekt ovi.com jest częścią szerszej strategii Nokii, która jest przekonana, że telefon stanie się w przyszłości głównym narzędziem przeglądania sieci. Eksperci zwracają także uwagę na spadające ceny komórek i – co za tym idzie – zyski producentów. Wejście na rynek usług Web 2.0 może być sposobem na poprawę sytuacji finansowej.

Źródło: InfoWorld

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top