Polski rynek e-Commerce znajduje się nieustannie w fazie kilkunastoprocentowego wzrostu. Według raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” z 2015 roku, ponad połowa Polaków przyznaje się robienia zakupów w sieci. Spośród wielu niezwykle ciekawych danych, jakie ww. raport wnosi do analizy polskiego rynku e-commerce, niezwykle ważne są kwestie dotyczące obsługi klienta.
Klienci kupują w sieci, ponieważ często jest to tańszy, szybszy i wygodniejszy sposób na dokonywanie zakupów – mówi Kacper Kwiatkowski, product manager w firmie SysTell, dostarczającej skuteczne narzędzia do komunikacji z klientami – Kupujący w Internecie, szczególnie młodzi, należący do Pokolenia Y, potrafią bardzo szybko zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące sklepów, w których dokonują zakupów. Niezwykle istotny dla runku e-Commerce jest zatem rozwój wszelkich nowoczesnych i interaktywnych form obsługi, które sprawią, że dany sklep internetowy spełni oczekiwania nowoczesnego klienta.
Raport Gemius wskazuje między innymi, że jednymi z głównych napotykanych problemów przy dokonywaniu zakupów przez Internet są trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu (18% badanych). Kolejną barierą jest niewłaściwa obsługa klienta (12%). Dodatkowo 21% osób, które zadeklarowały, że nie kupują w sieci określiło, że możliwość porozmawiania o produkcie przez chat, videochat lub infolinię, skłoniłoby ich do dokonania zakupów przez Internet.
Przyszłość należy do webRTC
Powyższe dane wskazują na potrzebę stosowania innowacyjnych technologii w obsłudze klienta internetowego. Jedną z takich technologii jest webRTC, czyli możliwość komunikowania się bezpośrednio przez przeglądarkę internetową, bez konieczności instalowania jakichkolwiek aplikacji.
Jak działają gotowe rozwiązania wykorzystujące webRTC
Technologia webRTC dostarcza niesamowitych możliwości dla rynku e-Commerce. Klient będąc na stronie sklepu, jeśli tylko będzie miał potrzebę zadzwonienia do sklepu, może zadzwonić przez przeglądarkę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Co więcej, sklepy internetowe mogą z łatwością zatrzymać przy sobie klientów, którzy napotkali na pewne problemy z obsługą interfejsu. Dzięki gotowym narzędziom funkcjonującym w oparciu o webRTC, dany klient może poprosić obsługę sklepu o pomoc. Pracownicy sklepu połączą się wówczas z ekranem komputera klienta. Za zgodą klienta, obsługa sklepu może wykorzystać tzw. co-surfing, czyli przeprowadzić klienta przez cały proces zakupu od wyszukania odpowiedniego produktu wraz z klientem, poprzez przeprocesowanie zakupu. Wszystko to jest możliwe dzięki bezpiecznemu, wirtualnemu połączeniu się z ekranem klienta.
Technologia webRTC przebojem wchodzi na polski rynek. Istnieją już gotowe narzędzia, które niezwykle szybko można uruchomić na stronie internetowej. Nasze doświadczenia i wdrożenia z narzędziami opartymi o webRTC utwierdzają nas w przekonaniu, że jest to przyszłość dla polskiego rynku e-Commerce – dodaje Kacper Kwiatkowski z SysTell.
Wpisy promowane
- Trzy korzyści z kwalifikowania technologii spawania (WPQR)Kwalifikowanie technologii spawania WPQR (ang. Welding Procedure Qualification Record) to procedura skierowana do firm oferujących produkcję spawalniczą. Wdrożenie WPQR daje ...
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!