Nowa koncepcja SEO odpowiedzią na wymagania rynku i Google

Opublikowano: 2 grudnia 2015. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Platforma WhitePress uruchamia nowy projekt skierowany do specjalistów SEO oraz ich klientów. „Nowa Koncepcja SEO” ma na celu zebranie jak największej liczby materiałów edukacyjnych dotyczących skuteczniej promocji stron internetowych. Autorzy zakładają, że działania SEO powinny być realizowane kompleksowo wraz z innymi usługami i transparentnie raportowane oraz rozliczane.

Zwiększające się wymagania rynku i Google nie są komfortowe dla pozycjonerów. Zarazem jednak są ogromną szansą na stworzenie nowej efektywnej oferty usług. Usługi te mogą być bardzo korzystne i bezpieczne dla klientów, a zarazem pozwalać agencjom znacząco powiększyć ich przychody. W ramach projektu WhitePress stawia również̇ na edukację samych klientów (właścicieli serwisów internetowych), aby byli świadomi tego, co mogą̨ wymagać́ od swoich agencji i potrafili weryfikować́ poprawność i zasadność́ wybranych działań́.

Materiały edukacyjne będą tworzone przez inicjatorów przedsięwzięcia oraz przez ekspertów z  kilkudziesięciu firm partnerskich i są dostępne pod adresem: www.whitepress.pl/nowa-koncepcja-seo. Na wskazanej stronie znajdziemy także zapowiedzi webinarów, szkoleń otwartych, konferencji i wydarzeń związanych z inicjatywą.

Jednym z najważniejszych założeń projektu jest rozszerzenie kompetencji agencji SEO. Ich działania nie powinny kończyć się na optymalizacji strony i linkowaniu. Autorzy projekty słusznie zauważają, że konieczne jest rozszerzanie działań o inne, wspomagające narzędzia. Mogą być nimi m.in. remarketing i marketing automation oraz działania typowo treściowe, na przykład e-PR czy budowanie wizerunku eksperckiego (blogi, e-booki itd.)

Autorzy projektu zakładają, że sprzedaż usług w oparciu o model abonamentowy jest bardzo korzystna, zarówno dla klienta, jak i dla agencji SEO. Okazuje się bowiem, że prowadząc działania w oparciu o model abonamentowy usługodawca nie jest w żaden sposób zablokowany przed nawet najdziwniejszymi i najbardziej kreatywnymi pomysłami pozyskania ruchu czy też linku. Rozliczenie z klientem może przybierać wiele form – rozpoczynając od stałego miesięcznego budżetu, poprzez rozliczenia od wykonanych usług (różne natężenie w kolejnych miesiącach), „za sukces”, a kończąc na rozliczeniach mieszanych.

Działania promocyjne powinny być kompleksowe i transparentne dla klienta – twierdzi Paweł Strykowski, CEO WhitePress – Zadaniem agencji powinna być edukacja klienta, który powinien wiedzieć dlaczego pewne usługi są realizowane, jakie będą ich efekty, a jakie są zagrożenia. Współpraca ze świadomym klientem przy dobrej komunikacji wpływa na efektywność działań i pozwala na szybkie wprowadzenie nowych koncepcji i technologii.

Celem projektu jest wskazanie zarówno firmom i specjalistom SEO, jak i ich klientom sposobu migracji z usług SEO, które są rozliczane automatycznie, do kompleksowych i transparentnych usług o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Proces edukacji został podzielony na 6 etapów: dlaczego warto, jak zacząć, inbound, CM+SEO, e-PR, mierzenie i raportowanie.

SEO oraz podejście do promocji stron internetowych ewoluuje. Stare schematy przestały działać. Branża SEO poszukując sposobu na bezpieczną i stabilną promocję swoich klientów doszła do momentu, w którym okazało się, że content marketing spełnia wszystkie założenia takiej właśnie strategii – mówi odpowiedzialny za projekt Tomasz Stopka – Dodatkowo dobrze przeprowadzona kampania CM jest w stanie wesprzeć kanały referall oraz direct.

Na dzień rozpoczęcia projektu na stronie: www.whitepress.pl/nowa-koncepcja-seo dostępnych jest ponad 30 eksperckich artykułów. Co miesiąc będą dodawane nowe treści, przeprowadzane webinaria, szkolenia otwarte, a po zakończeniu projektu zostanie wydana książka.

nowa kocepcja SEO

Dawid ZarazińskiNowa koncepcja SEO odpowiedzią na wymagania rynku i Google

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.