Nowe strony pkt.pl

Opublikowano: 19 listopada 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Spółka Polskie Książki Telefoniczne – dostawca danych teleadresowych (on-line i off-line), które firmuje marka pkt.pl, oficjalnie uruchomiła nowe strony www.pkt.pl. Zmiany obejmują szatę graficzną stron www.pkt.pl oraz nowatorskie rozwiązania technologiczne i funkcjonalne, które zostały wprowadzone do wyszukiwarki teleadresowej pkt.pl, serwisu mapowego www.mapy.pkt.pl oraz do platformy handlowej www.alejahandlowa.pl.
Strony www.pkt.pl i wyszukiwarka teleadresowa pkt.pl istnieją w polskim internecie od 1999 roku. Przez lata serwis był modernizowany, unowocześniany i rozbudowywany o kolejne funkcjonalności. W lutym 2007 roku w teście wyszukiwarek magazynu Komputer Świat (2/2007) wyszukiwarka pkt.pl zyskała tytuł zwycięzcy, a w marcu strona www.pkt.pl została uznana za „witrynę miesiąca” przez Magazyn Internet. W czerwcu został uruchomiony nowoczesny serwis mapowy www.mapy.pkt.pl.

Dla internauty nowa wersja serwisu pkt.pl oznacza szybkie i precyzyjne wyszukiwanie, w którym, dzięki nowemu mechanizmowi, skrócony został czas oczekiwania na wynik, oraz została zastosowana łatwiejsza nawigacja. Nowe funkcje w ramach serwisu pkt.pl dotyczą prezentacji wyników wyszukiwania, nawigacji oraz kategorii tematycznych, które zwiększają czytelność wyników i pozwalają na dotarcie do różnych odbiorców.

Strony pkt.pl zyskały w drodze wprowadzonych zmian nowoczesny wygląd i nowe funkcjonalności. Co się zmieniło? Strony zostały wyśrodkowanie, nagłówek został rozbudowany o 6 nowych sekcji, z których każda ma rozdziały widoczne po najechaniu kursorem na pole wybranej sekcji. Dzięki tym rozwiązaniom klienci pkt.pl wchodząc na stronę w szybki i prosty sposób mogą dokonać „aktualizacji danych” swojej firmy, oraz zgłosić nowy wpis podstawowy. Użytkownicy serwisu pkt.pl mogą zapoznać się z informacjami o firmie i marce pkt.pl, skontaktować się z Działem Obsługi Klienta pkt.pl, sprawdzić adresy biur regionalnych, zapoznać się z informacjami o produktach pkt.pl, z możliwością ich zmówienia drogą on-line, dowiedzieć się jakie są możliwości zareklamowania swojej firmy/działalności w produktach pkt.pl oraz poznać serwisy tematyczne, które oferuje pkt.pl.  Poniżej nagłówka znajduje się nowe okno wyszukiwarki pkt.pl, które zostało uproszczone z 4 do 2 pól kryteriów wyszukiwania, w opcji „wyszukiwanie proste”. Z każdej strony pkt.pl można także przenieść się na wybrany serwis wybierając jedno z 3 pól, które znajdują się na głównej belce nad oknem wyszukiwarki. Są to: „szukaj firmy” – czyli wyszukiwarka teleadresowa, „szukaj na mapie” – czyli serwis mapowy oraz „szukaj produktu” – czyli platforma handlowa.

Zmodernizowany serwis on-line pkt.pl przeszedł pomyślnie test funkcjonalności, podczas jego publicznej prezentacji na Kongresie Technologicznym Plus GSM, który odbył się 26 i 27 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

„Uczestnicy Kongresu, bardzo licznie odwiedzali stoisko pkt.pl, mieli okazję zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami i możliwościami nowego serwisu, w tym z nową – znacznie szybszą i bardziej intuicyjną wyszukiwarką oraz bardziej przyjaznym układem graficznym nowych stron www.pkt.pl. Produkt zdał najważniejszy test, gdyż spełnia dziś wszystkie wymagania Internautów, specjalistów IT i klientów” – skomentował Jacek Trujnara, Dyrektor Marketingu w pkt.pl.

Zmiany dotyczą także przystosowania serwisu do SEO (Serach Engine Optimization), co oznacza, ze frazy wyszukiwania są zoptymalizowane pod inne wyszukiwarki internetowe (Google, Yahoo, MSN). Zastosowane najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają na elastyczne reagowanie na nowości, które pojawiają się na rynku, a także na szybkie wyświetlanie stron, co ważne jest szczególnie dla użytkowników serwisu.

„Nowe strony zostały przygotowane w oparciu o całkowicie nową architekturę IT.  Wymienione zostały wszystkie serwery, na których umiejscowione są strony. Wdrożyliśmy nowoczesną trójwarstwową architekturę fizyczną. Ruchem wchodzącym na strony kieruje tzw. Load balancer, który zarządza ruchem na kilku serwerach. Środowisko jest całkowicie skalowalne co oznacza, ze w przypadku dużych obciążeń możemy dokładać kolejne serwery, zarówno aplikacja nowych stron jak i fizyczna architektura są przygotowane wszechstronnie na różnorodne zmiany i wprowadzanie kolejnych nowości na strony pkt.pl. Aktualnie w skład nowych stron wchodzą: AdServer – całkowicie nowy serwer reklam przygotowany w oparciu o rozwiązanie AdOcean, CMS – Content Management System – System Zarządzania Treścią Statyczną dzięki któremu można na bieżąco aktualizować treści na stronie bez konieczności ingerencji IT. ” – powiedziała Justyna Skorupska, Dyrektor Działu Rozwoju pkt.pl.

W ramach etapu testowego, nowa strona pkt.pl była widoczna od 24 października dla użytkowników wchodzących z wyszukiwarki Google z wyniku organicznego. „Dzięki tym działaniom mieliśmy zagwarantowaną ciągłość funkcjonowania stron niezależnie od prac systemowych IT, jak również zabezpieczona została ciągłość działania i realizacja usług pkt.pl na rzecz klientów” – dodała Justyna Skorupska, Dyrektor Działu Rozwoju pkt.pl.

„Celem biznesowym projektu jest zwiększenie udziału  serwisu pkt.pl w polskim rynku internetowym. poprzez dotarcie do większej ilości osób szukających informacji o firmach i produktach a tym samym zwiększenie liczby odbiorców reklamy internetowej. Obecni użytkownicy serwisu otrzymają możliwość skorzystania z nowych funkcjonalności ułatwiających poruszanie się po serwisie oraz dokładniejsze i szybsze wyszukiwanie informacji” – powiedziała Iwona Skrzęta, Kierownik Projektów w Dziale Rozwoju pkt.pl.

Okno wyszukiwarki zostało uproszczone do 2 pól, w które należy wpisać przynajmniej jedno z kryteriów poszukiwań, „Co?” oraz „Gdzie?”. Ten sposób poszukiwania informacji to wyszukiwanie proste.
Aby wyświetlić informacje o firmach należy w pole „Co?” wpisać nazwę poszukiwanego produktu, marki, usługi lub fragment nazwy firmy. Można wpisywać zarówno pojedyncze słowa, jak też całe frazy, np. „meble biurowe”. W wyniku wyszukiwania otrzymamy firmy wg następującego klucza:
– firmy, które te słowo podały jako słowo klucz związane z prowadzoną działalnością
– w nazwach tych firm występują wpisane przez nas słowa

Można również wyszukać firmę, jeżeli znany jest jej numer telefonu lub fragment numeru. W takim przypadku w pole „Co?” należy wpisać minimum 5 cyfr oraz określić dodatkowy parametr wyszukiwania np. miejscowość lub fragment nazwy firmy.

Wszystkie firmy w bazie danych pkt.pl są przyporządkowane do co najmniej jednej branży, ściśle związanej z działalnością firmy. Aby przejść do wyszukiwarki branżowej należy wybrać przycisk „szukaj branży” i wpisać branżę lub jej fragment. Branżę można również wyszukać korzystając z indeksu alfabetycznego.

Hanna LaskowskaNowe strony pkt.pl

Podziel się!

O autorze

hania