Nowe zalecenia IAB dot. reklam oraz przetargów

Opublikowano: 22 stycznia 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

17 stycznia 2002 roku IAB Polska przyjęło dwie niezwykle ważne dla branży internetowej standardy, dotyczące zaleceń w organizowaniu przetargów interaktywnych (dokument 01) oraz sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w sieci Internet (dokument 02).

Nad projektami obu dokumentów pracowały od kilku miesięcy dwie niezależne Komisje IAB Polska. Pierwsza pod przewodnictwem Leszka Nowaka z agencji Upload, druga pod przewodnictwem Marka Rusieckiego z sieci reklamowej AdNet. Obie uchwały Rada Naczelna IAB Polska podjęła jednogłośnie.

Po raz pierwszy udało się przy udziale wszystkich zainteresowanych uczestników rynku wypracować zadowalający zarówno klientów, jak i agencje, brokerów oraz sieci reklamowe, kompromis. – Porozumienie to jest najlepszym dowodem na dojrzałość branży, która dzięki przyjętym standardom wprowadza oczekiwane klarowne, reguły – komentuje przyjęcie dokumentów Przewodniczący Rady Naczelnej IAB Polska oraz Prezes artegence, Artur Gortych. – Wierzymy, że wypracowane standardy przyczynią się do lepszej współpracy wszystkich stron oraz rozwoju rynku – dodaje.

IAB Polska jest pełne wiary, iż przyjęte procedury stworzą trwałą podstawę do budowania lepszych rozwiązań marketingowych odpowiadających na rosnące potrzeby Klientów. IAB Polska gorąco zachęca też do stosowania zalecanych reguł także inne podmioty nie będące jeszcze członkami naszej organizacji.

Przyjęte dokumenty to kolejne standardy propagowane przez polskie ramię światowego IAB, które powstało w maju 2000 roku z przekształcenia Forum Polskiego Internetu Komercyjnego.

Aktywna działalność IAB Polska zaowocuje wkrótce kolejnymi cennymi dokumentami, m.in. tym dotyczącym gorącego ostatnio w Unii Europejskiej tematu ochrony prywatności w Internecie. Na przełomie lutego i marca – przy udziale Instytutu Badawczego SMG/KRC – zostaną przeprowadzone badania mające na celu poznanie stanu wiedzy Polaków na temat cookies.

Dokument 01:
Procedury organizacji przetargów interaktywnych zalecane przez IAB Polska.
http://www.iab.pl/standardy/01_iab.pdf (100 kb)

Dokument 02:
Procedury zakupu powierzchni reklamowej online zalecane przez IAB Polska.
http://www.iab.pl/standardy/02_iab.pdf (100 kb)

Sylwester KozakNowe zalecenia IAB dot. reklam oraz przetargów

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.