Nowy Digg dla wszystkich

Opublikowano: 26 sierpnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Po miesięcznych, zamkniętych testach, nowa wersja serwisu Digg została udostępniona dla wszystkich. Udoskonalony interfejs i funkcjonalności skupiają się na personalizacji dostępu do informacji.

O planach wprowadzenia nowej wersji Digg’a, serwisu, którego użytkownicy mogą dzielić się i oceniać linki do potencjalnie interesujących treści znalezionych w internecie (jego polskim odpowiednikiem jest choćby Wykop.pl) informowaliśmy pod koniec maja. Skupia się ona na bardziej osobistym doświadczeniu korzystania z platformy, inspirując się w wielu aspektach rozwiązaniami znanymi z takich serwisów jak Twitter, czy Facebook.

Domyślnym miejscem nowego Digg’a jest zakładka „My News”. Zamiast prezentacji najpopularniejszych historii z serwisu, zobaczymy więc materiały, które sami dodamy oraz te, które udostępniają nasi znajomi. Działa tu znany z Twitter’a mechanizm osób śledzonych i śledzących nasz profil. Zakładając nowy profil system podpowie nam kogo warto obserwować. Ma to przede wszystkim zachęcić różnego rodzaju firmy do współpracy z Digg’iem.

Nowy Digg dla wszystkich 1

Centralnym punktem „My News” jest pole „Digg It”. Dodawanie linków ma być jeszcze prostsze – nie trzeba będzie udawać się na specjalną podstronę by wysłać jakiś materiał. Możemy również połączyć nasz profil z kontami na Facebook’u, Twitterze, czy w Google. Pojawiła się także opcja zachowania danego artykułu do późniejszej lektury.

Nowa odsłona serwisu nie wszystkim się jednak podoba. Niezadowoleni są choćby użytkownicy z najdłuższym stażem, którzy byli najbardziej aktywni. Zniknęła lista „Top Digger”, bardziej spersonalizowany charakter oznacza dla niej mniej „sławy”.

Czy nowy Digg odniesie sukces? Czy przyciągnie nowych użytkowników?

Grafika: Mashable.com

Dawid ZarazińskiNowy Digg dla wszystkich

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.