Open Connect dla e-administracji

Innowacyjną platformę dla e-administracji przygotuje spółka iFusion należąca do giełdowej Grupy One-2-One. Nowy produkt o nazwie Open Connect pozwoli na wykorzystanie dostępnych kanałów komunikacji, zintegrowanych w jednym miejscu. Rozwiązanie iFusion umożliwi łatwy, szybki i interaktywny kontakt pomiędzy instytucjami publicznymi a petentami. Na realizację projektu spółka otrzymała dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka – 2007-2013.

„Przygotowana przez nas platforma będzie pierwszym tak kompleksowym rozwiązaniem opracowanym z myślą o polskiej e-administracji. Z powodzeniem uzupełnia lukę w przestrzeni publicznej komunikacji. Wierzymy, że nowe interaktywne narzędzia umożliwiać będą prosty i szybki kontakt z urzędami i firmami. Na to czekają przede wszystkim przedsiębiorcy”, mówi Ireneusz Bloch, prezes iFusion.

17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne, co powinno przyspieszyć rozwój e-administracji w Polsce, Open Connect wychodzi naprzeciw nowym rozwiązaniom prawnym.  Prace nad Open Connect potrwają do połowy 2011 roku. Platforma integrować będzie dostępne kanały komunikacji internetowej, umożliwiać będzie m.in.:  rejestrację online, przesyłanie plików, wideo rozmowy, połączenie głosowe.

Istotną częścią projektu jest możliwość uzyskiwania natychmiastowej opinii na temat pracy instytucji. W specjalnym okienku będzie można wpisać swoje uwagi dotyczące omawianego projektu, kultury obsługi lub inne komentarze ważne z punktu widzenia klienta/petenta. Open Connect łączy w sobie cechy nowoczesnej komunikacji internetowej zebrane w jednym miejscu. Będziemy więc mogli widzieć osobę po drugiej stronie kamery, słyszeć jej głos, wymieniać się każdym dowolnym dokumentem i co jest nowością w Polsce zakończyć rozmowę zawarciem transakcji, dzięki wykorzystaniu mobilnego podpisu elektronicznego.

Produkt skierowany jest do instytucji administracji publicznej takich jak: ZUS, Urzędy Skarbowe, Urzędy Miasta, Urzędy Pracy. Spółka iFusion liczy również na zainteresowanie ze strony instytucji finansowych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi drogę elektroniczną. Dzięki Open Connect kontakt z klientem będzie tańszy i łatwiejszy, a umowa, dzięki mobilnemu podpisowi elektronicznemu będzie mogła być zawarta bez wychodzenia z domu i wymiany korespondencji pocztą.

Schemat działania Open Connect:

Open Connect dla e-administracji 1

Decyzja o przyznaniu dofinansowania z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości została wydana w maju 2010 r., natomiast z sam projekt startuje 1 sierpnia 2010 roku. Koszt projektu oszacowano na pond 700 tysięcy złotych, z których PARP dofinansowała ponad 270 tysięcy.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top