Oracle, Grupa TP i NK dla WOŚP

XVII Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami, wypada jednak wspomnieć jeszcze kilka słów o tych, którzy Orkiestrze pomagali.

Siedemnasty finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy po raz kolejny był obsługiwany przez system komputerowy dostarczony przez firmy Oracle i Sun Microsystems.

Jak co roku głównym elementem tego wydarzenia była aukcja, transmitowana na żywo z telewizyjnego studia WOŚP. W czasie transmisji nieprzerwanie pracuje system informatyczny rejestrujący dane licytacji, który musi być przygotowany na przetwarzanie ogromnych ilości informacji i na zapewnienie odpowiedniego dla nich poziomu bezpieczeństwa. Z uwagi na wielkie natężenie przepływu danych jakie notuje się zawsze w czasie Finału WOŚP, od roku 2002 do ich przetwarzania używana jest baza danych Oracle Enterprise Edition. Od kilku lat Oracle dostarcza dla potrzeb Finału także oprogramowanie warstwy pośredniej Oracle Fusion Middleware oraz specjalizowaną aplikację do obsługi licytacji stworzoną przy pomocy narzędzi Oracle specjalnie dla potrzeb Orkiestry. Jej zadaniem jest zapewnienie sprawnego działania operatorom centrum licytacji i autoryzacji pracującym w studio TVP.

Bazy Oracle oraz dedykowana aplikacja są odpowiednio skonfigurowane przy udziale specjalistów firm Oracle Polska oraz Royal Software, serwer WWW jest wsparty certyfikatem PKI wystawionym darmowo przez CERTUM – Powszechne Centrum Certyfikacji (firma z grupy Unizeto Technologies S.A.). Baza danych Oracle jest skonfigurowana do pracy serwerów połączonych w grona sieci GRID. Dzięki temu rozwiązaniu system obsługi Finału zapewnia wymagane bezpieczeństwo, odpowiednią szybkość działania i wydajne generowanie dynamicznych stron WWW zgodnych w każdym momencie z danymi rezydującymi w centralnej bazie.

Sprzęt komputerowy dla WOŚP jest dostarczany od roku 2000 przez firmę Sun Microsystems. W roku bieżącym sercem systemu jest klaster dwóch serwerów klasy workgroup: Sun Fire T2000 wyposażony w 32GB pamięci RAM oraz Sun Fire T5220 zawierający 8GB pamięci RAM, pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Solaris 10. Na wypadek awarii pracuje serwer zapasowy Sun Fire V490 wyposażony w 4 procesory UltraSPARC IV+ i 16GB pamięci. Każdy serwer korzystał z bazy danych Oracle 11g aktualizowanej na dedykowanej dla niego oddzielnej macierzy dyskowej.

Klienci TP i Orange za pośrednictwem specjalnych charytatywnych numerów ofiarowali Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy blisko 1,1 mln zł. Dodatkowo, z licytacji złotych kart telefonicznych od TP uzyskano ponad 425 tys. złotych.

TP i Orange, jak co roku bezpłatnie uruchomiły charytatywne numery i cały dochód z połączeń oraz sms-ów przekazały Orkiestrze. Klienci Orange wysłali 207 895 sms-ów o łącznej wartości 1 039 475 zł. Na linię TP zadzwoniło 11 928  osób, wspierając Orkiestrę kwotą 48 427, 68 zł.

Już po raz 11 licytowano złote karty telefonicznych – 100 takich kart zamawia TP co roku specjalnie dla WOŚP. Tradycyjnie najwyższą kwotę zaoferowano za karę z numerem 1. W tym roku została sprzedana za rekordowe 60 tys. złotych. Z licytacji kart uzyskano łącznie 425 996,94 zł.

TP zorganizowała również specjalną aukcję, w której mogą wziąć udział pracownicy firmy. Na sprzedaż wystawiono ponad 100 przedmiotów, pieniądze będą wpłacane bezpośrednio na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Z kolei poparcie dla idei WOŚP, wyrażane przyłączeniem się do specjalnej szkoły Orkiestry na Naszej Klasie, zadeklarowało już ponad milion trzysta tysięcy osób, a datki wielu z nich pozwoliły uzbierać ponad 570 tys. pln, kwota ta w całości zostanie przekazana na konto WOŚP. Podczas wczorajszego finału Użytkownicy serwisu równie chętnie zasilali puszkę naszego sztabu, a pracownicy NK mogli setkom osób przyznać tytuł „Klasowicza z Wielkim Sercem”.

Charytatywne prezenty będzie można wysyłać jeszcze przez najbliższe trzy tygodnie. Szczegóły: nasza-klasa.pl/wosp2009

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top