Z końcem 2007 roku PINO rozpoczęło ekspansję na rynki bałtyckie. Zostały tam uruchomione odpowiedniki patrz.pl – łotewski Vaizdelis.lt i estoński pilk.ee. Ponadto, 14 stycznia swój start miała litewska wersja serwisu iThink dostępna pod adresem atvirai.lt. Zarówno vaizdelis.lt jak i pilk.ee odnotowały bardzo dobry start, pozyskując wysoką liczbę unikalnych użytkowników.
„Powstanie portali vaizdelis.lt i pilk.ee, będących odpowiednikami polskiego patrz.pl to kolejny krok naprzód w naszej działalności. Start atvirai.lt to natomiast potwierdzenie dobrze obranej strategii za granicą. Międzynarodowa ekspansja pozwala nam wykorzystać świeżość naszego projektu na rynkach, które stale się rozwijają, a Internet Group ma na nich duże doświadczenie. Planujemy dalszy rozwój i sukcesywne rozszerzanie naszej oferty na zagranicznych rynkach. W Polsce mamy także kilka projektów, które zaprezentujemy na pewno w tym roku” – powiedział Rafał Janik, twórca serwisu pino.pl.
Vaizdelis.lt i pilk.ee to portale udostępniające internautom bezpłatną i szybką
usługę związaną z przeglądaniem i dzieleniem się różnego rodzaju materiałami, takimi jak pliki video, audio, zdjęcia czy animacje flash. Charakteryzują się przede wszystkim tym, że wykorzystują bazujący na subdomenach system adresowania plików, który w znacznym stopniu ułatwia elektroniczną oraz słowną wymianę linków z materiałami. Serwisy te posiadają rozbudowany system kont użytkowników, który daje możliwości zarządzania przeglądanymi plikami.
Ważną zaletą vaizdelis.lt i pilk.ee jest wdrożenie lokalnych wersji językowych. Celem takiej strategii jest promowanie lokalnych treści i budowanie regionalnej społeczności sieciowej. Ponadto, są to portale, które posiadają własną bazę danych i stanowią odrębne, na pozór niezwiązane z samym patrz.pl, produkty.
Drugim ważnym czynnikiem majacym decydować o wyższości vaizdelis.lt i pilk.ee nad innymi serwisami o podobnym profilu jest nowatorski program partnerski. Przedsięwzięcie ma na celu udostępnienie poprzez API technologii patrz.pl innym stronom chcącym umożliwić wymianę plików video czy audio. Każdy partner będzie mógł stworzyć w obrębie własnej strony dział video, dający użytkownikom możliwość wymiany oraz korzystania z materiałów multimedialnych na niej zamieszczonych. Z tej oferty skorzystało już kilkadziesiąt portali, a zainteresowanych wciąż przybywa. Program partnerski występuje w dwóch wersjach – komercyjnej oraz darmowej. Opcja darmowa kierowana jest do użytkowników prywatnych, którzy na swoich stronach domowych czy blogach chcą stworzyć własną sekcję wymiany plików. Wersja komercyjna natomiast, przeznaczona jest dla podmiotów, którym nie opłaca się tworzyć infrastruktury i mechanizmów potrzebnych do wymiany multimedialnej zawartości na własną rękę. Obecnie program dostępny jest dla polskiej wersji serwisu, a system dla wersji lokalnych jest w trakcie wdrażania.
PINO należy do spółki PRV, która jest częścią holdingu Internet Group S.A.
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.