Według najnowszego badania przeprowadzonego przez PMR, polskie firmy zatrudniające 50 i więcej pracowników wymieniają swoje komputery osobiste na nowe ze średnią częstotliwością raz na cztery lata. Z wcześniejszych badań PMR wynika, że częstotliwość wymiany pecetów nie uległa zmianie w ciągu ostatnich dwóch lat. Natomiast patrząc w nieco dłuższej perspektywie czasowej można zaobserwować wydłużenie się czasu trwania cyklu wymiany – pod koniec lat 90. polskie firmy wymieniały komputery na nowe w przybliżeniu raz na trzy lata.
Z badania wynika, że częstotliwość wymian komputerów jest bardzo podobna w firmach średnich (50-249 osób) i dużych (250 i więcej osób) oraz w przedsiębiorstwach działających w różnych branżach.
Według analityków PMR wydłużenie się cyklu wymiany komputerów w ostatnich latach jest konsekwencją tego, że w chwili obecnej nie ma czynników technologicznych, jak np. znaczny wzrost wymagań sprzętowych oprogramowania biurowego, które wymuszałyby częste i masowe wymiany bazy komputerowej w przedsiębiorstwach. W związku z tym obecne plany firm zakładają wymianę pecetów po prostu w momencie ich fizycznego zużycia się.
Wyniki badania zostały opublikowane w raporcie 'Infrastruktura teleinformatyczna w polskich dużych i średnich firmach 2005-2006′, wydanym we wrześniu 2005 r. Raport jest oparty o wyniki badania telefonicznego przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 657 polskich firm zatrudniających 50 i więcej osób z branż produkcyjnej, użyteczności publicznej, handlu, finansów oraz usług.
http://www.pmrpublications.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.