25 marca Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła wyniki konkursu dotyczącego działania 8.1 – wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dziwi fakt iż na 1850 złożonych wniosków, jedynie 160 dostało dofinansowane, a z kwoty 320 mln PLN – 70 mln PLN zostało rozdysponowanych pomiędzy aplikujące podmioty.
O pieniądze przeznaczone w unijnym programie Innowacyjna Gospodarka na wspieranie działalności gospodarki elektronicznej ubiegać się o mogły mikro firmy i małe przedsiębiorstwa, które istnieją na rynku nie dłużej niż rok. Kryteria, na których skupiono się we wspomnianym konkursie to przede wszystkim: jakość, innowacyjność i efektywność ekonomiczna. 160 projektów otrzyma łącznie nieco ponad 74 mln PLN czyli ok 23% z całości przeznaczonych na dotację funduszy.
„W poprzednich konkursach o powodzeniu składanych wniosków decydowała, poza kryteriami, również data jego przyjęcia. Tym razem o przyznaniu dofinansowania decydowały teoretycznie tylko punkty otrzymane
w ramach oceny merytorycznej. Jednak od dłuższego czasu można spotkać się z narzekaniami przedsiębiorców na niedostosowanie kryteriów oceny do realiów panujących na rynku” – mówi Jan Koradsiewicz, Wspólnik Zarządzający w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach zeszłorocznego konkursu należało złożyć poprzez jego zarejestrowanie w Generatorze Wniosków (elektronicznym narzędziu do tworzenia, edycji i drukowania wniosków) dostępnym na stronie PARPu w okresie od 30 lipca do 30 września 2010 r. Taka forma zgłaszania wniosków przez Internet była zastosowana przez instytucję centralną po raz pierwszy.
„Wprowadzenie na polski rynek wniosków o dofinansowanie generowanych w Internecie na pewno wpływa na rozwój wykorzystania technologii informatycznych w polskich firmach. Wymusza on w przedsiębiorstwach informatyzację. Jednak wydaje się być wielce nieudanym narzędziem. W poprzednich naborach wnioski składano w sposób tradycyjny oraz w oparciu o inne kryteria – jednakże statystyki dla przedsiębiorców w zakresie pozytywnej oceny były o wiele korzystniejsze.” – przypomina Jan Koradsiewicz, Wspólnik Zarządzający w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
PARP w najbliższym czasie planuje kolejny nabór wniosków w ranach działania 8.1. Tym razem przeznaczone zostanie 310 mln PLN. Przed kolejnym naborem mają zostać zorganizowane spotkania informacyjne z potencjalnymi wnioskodawcami aby na podstawie przeprowadzanej obecnie analizy przyczynowości odrzucenia tak znacznej liczby wniosków, podpowiedzieć zainteresowanym jak najlepsze rozwiązanie i sposoby pisania wniosków.
Więcej na: www.kdg.waw.pl
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.