Już ponad 30 tysięcy książek zmieniło właściciela za pośrednictwem Podaj.net, serwisu Web 2.0 umożliwiającego wymienianie się lekturami.
Każdego tygodnia internauci dodają do bazy Podaj.net ok. 3 tysięcy książek. W tym samym czasie około tysiąca tytułów znajduje nowego właściciela. Jednak Podaj.net to nie tylko wymienianie się książkami. W serwisie można znaleźć także tysiące ocen i recenzji, których autorami są sami internauci. Działa tu też forum dyskusyjne poświęcone książkom i czytelnictwu.
„Podaj.net skupia coraz większą część wtórnego obrotu książkami. Ma to miejsce z jednej strony za sprawą systematycznie rosnącej liczby książek, wymian i użytkowników, a z drugiej dzięki współpracy z innymi serwisami, np. z Interią oraz ze specjalistycznymi portalami skupiającymi wielbicieli literatury – BiblioNetka.pl i NaKanapie.pl.” – mówi Jakub Milewski, jeden z założycieli Podaj.net. – „Siłą serwisu jest m.in. fakt, że można w nim znaleźć niedostępne w księgarniach tytuły. Wielu użytkowników Podaj.net to osoby, które regularnie kupują nowości, ale przychodzą do nas, bo w prosty sposób mogą znaleźć rzadko spotykane książki, np. o wyczerpanych nakładach. Tacy użytkownicy udostępniają nowe tytuły, które z kolei mogą być pobrane przez osoby o mniej zasobnej kieszeni, zazwyczaj zaopatrujące się w antykwariatach czy klubach taniej książki” – wyjaśnia Jakub Milewski.
Wokół Podaj.net powstała bardzo aktywna społeczność internetowa, która ma wpływ na działanie i kierunek rozwoju Podaj.net. Serwisem opiekuje się m.in. jedenastu społecznych moderatorów, wywodzących się spośród najaktywniejszych użytkowników. „Podajowicze” regularnie się też spotykają, samodzielnie organizując zloty w różnych miastach Polski, m.in. w Krakowie i w Łodzi.
Książki wymieniane są w oparciu o system punktów. Za każdą oddaną lekturę, użytkownik otrzymuje punkty, w zamian za które sam może pobrać książkę od innej osoby. Zamówione książki są przekazywane pocztą lub osobiście.
Podaj.net został zaliczony przez magazyn Forbes do liderów polskiego Web 2.0. Serwis stworzyli Jakub Milewski i Jarosław Kownacki, działający zawodowo w branży e-commerce i e-marketingu.
Lista 10 najpopularniejszych książek w Podaj.net:
1. Zerwać pąki, zabić dzieci – Kenzaburo Oe
2. Smażone zielone pomidory – Fannie Flagg
3. Przewodnik stada – Connie Willis
4. Niania w Nowym Jorku – Nicola Kraus, Emma McLaughlin
5. Alchemik – Paulo Coelho
6. Co z tą Polską? – Tomasz Lis
7. Harry Potter i kamień filozoficzny – Rowling Joanne
8. Kolor magii – Pratchett Terry
9. Imię róży – Umberto Eco
10. Kadysz za nienarodzone dziecko – Kertesz Imre
www.podaj.net
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.