Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji. Jako ważne i atrakcyjne postrzegają rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej – wynika z badań przeprowadzonych przez PBS DGA na zlecenie platformy cyfrowej CYFRA+.
Wśród Polaków dużym zainteresowaniem cieszą się innowacyjne rozwiązania technologiczne dostępne dla odbiorców telewizji cyfrowej. Blisko 44% z nich wskazuje, że największa atrakcyjność takich rozwiązań jak VOD – filmy i seriale dostępne „na życzenie” – czy PVR – nagrywanie programów na dysku twardym dekodera – wynika z możliwości uniknięcia oglądania reklam w telewizji.
Blisko 22% respondentów jest zdania, iż korzystanie z funkcji Video on Demand (wypożyczanie filmów z biblioteki multimediów udostępnionej przez operatora cyfrowego) jest dla nich atrakcyjne, gdyż wówczas płacą za oglądanie tylko tych filmów, które ich interesują. Za równie atrakcyjną 18,7% Polaków uważa możliwość uniezależnienia się od ramówki telewizyjnej, co może świadczyć o chęci dostosowania telewizji do swoich indywidualnych potrzeb.
Według respondentów zaletą dekoderów z funkcją PVR jest możliwość nagrywania jednego programu przy jednoczesnym oglądaniu innego. Na atrakcyjność takiego rozwiązania wskazuje 18,6% Polaków.
Respondenci deklarowali także, które zalety i usługi dostępne w technologii cyfrowej byłyby dla nich ważne podczas oglądania telewizji w ogóle. 28,3% Polaków jako ważną podkreśla możliwość oglądania ulubionych programów i filmów bez konieczności dostosowywania się do ramówki kanałów telewizyjnych i czasu ich emisji. Jako równie istotne 24,8% respondentów wskazuje możliwość zatrzymania emitowanego programu lub filmu w dowolnym momencie i przewijania go. W opinii 24,8% Polaków ważna przy oglądaniu filmu w telewizji jest także opcja wyboru wersji z lektorem lub napisami. Warto nadmienić, iż powyższe odpowiedzi były w zbliżonym stopniu wskazywane zarówno przez osoby już korzystające z cyfrowych dekoderów, jak i wciąż korzystające z telewizji analogowej.
Oczekiwania konsumentów mogą dziś być spełnione dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym oferowanym przez platformy cyfrowe i cyfrowe telewizje kablowe. Wśród nich jest m.in. usługa VOD (Video On Demand), czyli biblioteka z programami dostępnymi „na życzenie”, bez konieczności wychodzenia z domu.
Personal Video Recorder (PVR) to urządzenie, które zmienia sposób, w jaki widz odbiera telewizję. Wyposażony jest w dysk twardy, który umożliwia nagrywanie ulubionych programów i filmów bez konieczności używania zewnętrznych nośników, takich jak kaseta VHS czy płyta DVD. Dekoder z PVR daje także możliwość zatrzymywania lub przewijania aktualnie oglądanego programu. „Zapamiętuje” on (buforuje) oglądany aktualnie program i w każdej chwili można cofnąć i odtworzyć nawet do 2 godzin audycji zapisanej w jego pamięci. Dzięki dekoderowi PVR telewizja dostosowuje się do potrzeb widza.
Widzowie coraz bardziej nastawieni są na wielokanałowy i multimedialny odbiór przekazu, podobnie jak w przypadku kontentu dostępnego w Internecie. Wyniki badań wskazują na trendy dotyczące preferencji konsumenckich w tym zakresie. Znajduje to potwierdzenie w coraz większym zainteresowaniu nowymi technologiami wśród abonentów CYFRY+. Telewidzowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami i dlatego aktywnie poszukują różnych rozwiązań, szytych na miarę ich potrzeb. Pilot już dawno przestał mieć nad nimi władzę, to oni chcą dziś wybierać zarówno treści, które ich interesują, jak i te, których woleliby w telewizji uniknąć. – komentuje Bertrand Le Guern, Prezes Zarządu CANAL+ Cyfrowy.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.