Na zeszłotygodniowej konferencji Social Media Day – Blogi Firmowe, oprócz recept na sukces firmowego bloga, poznaliśmy liczby dotyczące statystyk blogów korporacyjnych w Polsce. Przynajmniej tych największych.
Jeden z najstarszych polskich blogów firmowych – blog mBank jest według Kamili Karpińskiej najczęściej odwiedzaną częścią witryny firmowej banku poza stroną główną oraz stroną wylogowania z systemu transakcyjnego. W listopadzie 2010 roku blog mBanku zanotował ponad pół miliona wizyt, co według autorów było miesiącem rekordowym w historii bloga (według danych Megapanelu za październik 2010 wszystkie witryny mBanku zostały odwiedzone przez 1,9 mln real users).
Blog firmowy Netia jest znacznie młodszym blogiem niż mBankowy – jest prowadzony od lutego 2010. Według danych przedstawionych przez Karola Wieczorka, kierownika komunikacji korporacyjnej Netii blog od początku istnienia odwiedziło 72 tys. unikalnych użytkowników, a każdego miesiaca blog przyciąga średnio około 10 tys. niepowtarzalnych konsumentów. Z czego jak podkreśla – większość stanowią ci aktywni, określani mianem prosumentów. Do nich też (z założenia) kierowany jest blog Netia.
Blog firmowy NK ma zupełnie odmienny profil od blogu Netii. Według Joanny Gajewskiej z NK, jest on kierowany do ogółu osób korzystających z portalu. Według Gajewskiej blog firmowy NK przyciągnął w 2009 roku 1,4 mln unikalnych czytelników. W 2010 było ich już 2 mln, a liczba odsłon wzrosła o 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Średni czas spędzany na blogu NK podczas jednej wizty wynosi około 2 min. Według Gajewskiej wpisy blogowe cieszą się różną popularnością ze względu na tematykę. I tak np. wpisy o nowych wdrożeniach funkcjonalności są czytane nawet przez 450 tys. osób w ciągu doby, wpisy o wydarzeniach nadzwyczajncyh – przez 250 tys., a informacje o akcjach organizowanych wspólnie z partnerami NK przytciągają około 200 tys. osób w ciągu doby.
Podobnie wysokie statystki dotyczące bloga zaprezentował Marcin Gruszka z sieci Play. Blog firmowy Play przyciąga co miesiac od 120 to 150 tys. użytkoników, którzy generują 700 tys. odsłon. Dotychczas na blogu dodano 42 tysiące komentarzy.
Wpisy promowane
- SEO vs. Google Ads – jaką kampanię wybrać?Co opłaca się bardziej: SEO czy Google Ads? Jeśli i Ciebie nurtuje to pytanie, na pewno wiesz już, że odpowiedź ...
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!